تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

احتمال شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.

کد خبر: ۹۰۵۷۶
۱۶:۳۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

 کرونای آفریقایی و هندی در مازندران

دیدارنیوز ـ قاسم اویس امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: احتمال شیوع این سوش‌ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

وی شیوع ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور و استان را از مهم‌ترین نگرانی‌ها در سال جاری عنوان کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش روند بیماری هستیم و از عادی‌انگاری و سفر به عنوان عامل‌های تشدید کننده نگران هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزول است.

اویس اظهار کرد: این طرح از ۲۱ بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه‌های نخست شامل بخش بهداشت و درمان و ... انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم گروه‌های سنتی ۸۰ سال به بعد و سپس گروه‌های بعدی واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن دریافت کردیم و ۸۰ درصد تزریق واکسن در استان انجام شده است.

اویس یادآور شد: تمامی واکسن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و تاکنون واکسن گروه‌های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و ... انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه‌های قبلی اقدام می‌شود.

اویس در پایان یادآور شد: عادی انگاری شرایط، رفت و آمد‌ها و دید وبازدید‌ها سبب می‌شود به پیک جدید وارد شویم و خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک وضعیت پایدار و باثبات روبرو هستیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی