تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

آیا خارجی‌ها به آزادراه تهران-شمال برمی‌گردند؟

در شرایطی که آزادراه تهران-شمال در منطقه دو پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و به نظر می‌رسد طی ماه‌های پیش رو افتتاح شود، احتمال بازگشت سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه از کشور‌های چین و کره برای ساخت منطقه سوم این آزادراه وجود دارد.

کد خبر: ۹۰۴۸۵
۱۲:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

بازگشت خارجی‌ها به آزادراه تهران-شمال

دیدارنیوز ـ آزادراه تهران-شمال پروژه بیست و چندساله‌ای که در قالب چهار منطقه تعریف شده است و می‌تواند گره ترافیکی سنتی و قدیمی جاده چالوس را باز کند وارد فاز‌های جدیدی شده است چرا که در سال‌های گذشته فاز چهار و پس از فاز اول آن افتتاح شد و طی سال گذشته فاز دوم آن نیز قرار شد به صورت یکطرفه و توامان با جاده چالوس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

البته مشکلاتی از جمله افزایش هزینه ساخت سر راه فاز دوم آزادراه تهران-شمال قرار گرفت برای تکمیل شدن فاز دوم هم دولت باید در سال جاری و سال‌های فکری کند. البته پس از این مرحله نوبت به تکمیل آزادراه و ساخت فاز سوم آن به طول ۴۷ کیلومتر می‌رسد که برای این فاز نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی است که از سرمایه‌گذاران داخلی چنین حجمی سرمایه‌گذاری بر نمی‌آید و تاکنون نیز کسی برای آن پا پیش نگذاشته است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا، در پی پیشرفت مذاکرات وین و در صورت برداشته شدن موانع و تحریم‌های بانکی کشور‌های خارجی متعددی مایل به سرمایه‌گذاری هستند و طی سال‌های گذشته حتی نقشه‌های عملیاتی خودشان را نیز ارائه داده‌اند، اما مسائل و مسکلات بانکی مانع ورود آن‌ها به آزادراه تهران-شمال شد.

در این راستا شش شرکت خارجی از کره جنوبی، چین و ... از سرمایه‌گذاری در فاز سوم آزادراه تهران-شمال استقبال کردند و حتی طرح‌های مطالعاتی و نقشه‌های عملیاتی‌شان را ارائه دادند در همان زمانی که فاز نخست این آزادراه در حال ساخت بود، مقرر شد تا تاییدیه‌های بانک‌های کشور متبوع‌شان را برای آغاز سرمایه‌گذاری بیاورند که تا کنون این اقدام انجام نشده است و حتی مسئولان بانکی کشور تضامین لازم را برای این پروژه به این سرمایه‌گذاران ارائه دادند.

گرچه برای برآورد عددی در این پروژه نیاز به ارائه طرح مطالعاتی و بررسی مجدد آن‌ها از سوی کشور‌های مذکور است و با توجه به افزایش هزینه‌ها، عدد دقیقی را نمی‌توان در حال حاضر برای آن اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد که احتمال سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه برای چینی‌ها وجود دارد و آن‌ها دوباره به آزادراه تهران-شمال باز خواهند گشت. چرا که خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور- اخیرا در این باره اظهار کرد: برای ساخت قطعه سوم از منابع خارجی استفاده خواهد شد چرا که برای تامین مالی قطعه سوم آزادراه تهران- شمال با ۵ شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که مذاکره با یکی از این شرکت‌ها بسیار جدی است و دور جدیدی از مذاکرات فشرده با این شرکت در حال انجام است. وی ادامه داد: اگر با این شرکت چینی برای تامین مالی سهم دولت به توافق برسیم، طرح اجرایی این قطعه را هم به سرعت آماده می‌کنیم.

حالا باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و در ادامه شاهد بازگشت مجدد چینی‌ها البته به عنوان سرمایه‌گذار به آزادراه تهران-شمال خواهیم بود؟

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی