تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

گاردین: ۴۶ میلیون آواره در جهان از برنامه تزریق واکسن محروم هستند

گاردین فاش کرد: تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد ده‌ها میلیون نفر از آوارگان، پناهجویان و مهاجران در سراسر جهان از برنامه‌های ملی واکسیناسیون برای مبارزه با کووید-۱۹ محروم شده اند.

کد خبر: ۹۰۳۲۸
۱۲:۵۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

گاردین واکسیناسیون آوارگان در جهان

دیدارنیوز ـ این روزنامه انگلیسی با استناد بر این تحقیقات که به رویت این روزنامه رسیده است، نوشت: این شکاف نشان می‌دهد که دستکم ۴۶ میلیون آواره در جهان -که معادل جمعیت اسپانیا است- ممکن است با وجود رفع کمبود دوز‌های واکسن در جهان همچنان برای واکسینه شدن مشکل داشته باشند.

این گزارش افزود: دربین افراد محروم مانده از واکسن ۵.۶ میلون نفر آوارگان ناشی از ۶ دهه جنگ داخلی در کلمبیا، صد‌ها هزار پناهجو در کنیا و سوریه و تقریبا ۵ میلیون مهاجر در اوکراین هستند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس (اسفند)، هند، نیجریه و اندونزی در بین چند کشور بزرگ جهان هستند که برنامه واکسیناسیون آن‌ها شامل آوارگان نمی‌شود. برخی دیگر از کشور‌ها برنامه‌های خود را اصلاح کرده اندتا جامع‌تر باشند.

گروه‌های بین المللی بهداشت از ماه‌ها قبل مشکل محرومیت برخی از افراد جمعیت کشور‌ها را بررسی کرده اند و کواکس نیز در مارس کانال تزریق واکسن به اقشار آسیب پذیر جوامع را که راه دیگری برای تزریق واکسن ندارند، تاسیس کرد.

این کانال تحت عنوان «حائل انسانی» ۵ درصد از واکسن‌های اختصاصی به کشور‌های فقیر و کم درامد از طریق برنامه کوواکس را به ۲۰ درصد از آسیب پذیرترین افراد در جوامع محروم اختصاص می‌دهد که از طریق سازمان‌های مردم نهاد همچون سازمان پزشکان بدون مرز تزریق می‌شود.

گروه‌های حقوق بشر گفته اند که حتی با وجود ادغام همه مهاجران، پناهجویان و دیگراقشار آسیب پذیر در طرح‌های واکسیناسیون ملی، بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون نفر در مناطق تحت کنترل شورشیان در سراسر جهان ممکن است به واکسن دسترسی نداشته باشند.

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت دامنه این اختلاف و شکاف را در طرح‌های دولتی نشان می‌دهد. بیش از ۷۰ درصد از ۱۰۴ برنامه واکسیناسیون در جهان که این سازمان مورد بررسی قرار داده شامل مهاجران نمی‌شود که بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و شامل جمعیت ۴.۹ میلیونی در هند و ۲.۶ میلیون نفر در ساحل عاج می‌شود.

یک محقق حقوق پناهجویان و مهاجران در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: همان طوری که از ابتدای شیوع کووید-۱۹ ملاحظه کردیم و با وجود همه محدودیت‌ها و در دسترس بودن خدمات بهداشتی برای مقابله با کرونا هیچ کس ایمن نیست مگر این که همه ایمن شوند و این امر درباره برنامه واکسیناسیون صدق می‌کند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت از اظهارنظر درباره تعدادکشور‌های مطرح شده در این تحقیق که مشکلاتی و شکاف‌های موجود دربرنامه‌های واکسیناسیون خود را رفع کرده اند خودداری کرد، اما گفت: تجربه نشان داد که با وجودت تلاش فراوان، جمعیتی که در معرض خطر قرار دارند اغلب در برنامه‌های واکسیناسیون دولتی عقب می‌مانند و نادیده گرفته می‌شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی