تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

پروتزهای زانو و لگن ایرانی تولید شد

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید پروتز مفصل زانو و لگن شد.

کد خبر: ۹۰۳۲۱
۱۲:۳۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

پروتزهای زانو و لگن ایرانی

دیدارنیوز ـ به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، هادی جواهری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولید کننده پروتزهای زانو و لگن گفت: انتقال دانش و فناوری تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و توسعه صنایع مرتبط یکی از اهداف شرکت است.

وی گفت: این محصول با نمونه‌هایی که به استخوان پیچ می‌شوند متفاوت است؛ به این شکل که پزشک بافت استخوانی را بریده و خارج می‌کند و مفصل‌های تولیدی ما را جایگزین می‌کند. در حال حاضر سه محصول مفصل زانو، مفصل لگن و بای پولار (نیمه مفصل لگن) عمده‌ترین تولیدات ما را تشکیل می‌دهد.

جواهری در مورد سهم بازار و میزان ظرفیت تولید این محصول نیز توضیح داد و گفت: نیاز بازار به میزان حمایت دولت از عمل‌های ارتوپدی در بیمارستان‌های دولتی بستگی دارد، به عنوان مثال در زمان اجرای طرح سلامت و افزایش حمایت دولت میزان تقاضا برای اینگونه عمل‌ها نیز افزایش یافت و به همان میزان تقاضای بیشتری برای محصولات ما وجود داشت، اما در سال جاری میزان تقاضا نصف شده بود و نزدیک به ۲۲ هزار عمل زانو و همین مقدار عمل لگن و حدود ۷۰ هزار عمل دو قطبی در کشور داشتیم که ما نزدیک به ۱۸ درصد از این بازار را تأمین کردیم.

مدیرعامل شرکت در مورد طرح توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید در این شرکت نیز خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، ۷۵ درصد افزایش فروش را ثبت خواهیم کرد و در سال آینده نیز می‌توانیم با توان کنونی شرکت، میزان فروش را تا ۱۲۰ درصد افزایش دهیم. با وجود اینکه برای تصاحب سهم ۵۰ درصدی بازار هدف‌گذاری کردیم اما به‌طور حتم ۳۵ درصد از بازار را در سال آینده در اختیار می‌گیریم.

وی در مورد برنامه‌های صادراتی این شرکت نیز گفت: هنوز موفق به اخذ مجور فروش در اروپا یا CE نشدیم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مجوز را دریافت کنیم تا امکان صادرات این محصول به اروپا را نیز داشته باشیم. البته تمامی تست‌های آزمایشگاهی مورد نیاز برای اخذ این مجوز انجام شده و اقدامات آن در حال انجام است.

جواهری در مورد برنامه آینده شرکت نیز گفت: در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات و طراحی کارتأمین ۱۰۰ درصدی نیاز کشور خود هستیم و برای و امکان صادرات نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: برای تولید مفصل زانوی جدید از صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضای تسهیلات کردیم که ۱۲ میلیارد تومان مصوب شد و تاکنون ۸ میلیارد آن را دریافت کرده‌ایم. این مبلغ برای خرید مواد اولیه و واردات دستگاه‌های مورد نیاز استفاده شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی