تیتر امروز

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند
دیدار از نشست بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی گزارش می دهد

علی اصغر مهابادی، حقوقدان: سعدی زنده دل است و در بین ما زندگی می‌کند

بازنمایی حقوق عمومی در اندیشه سعدی» عنوان نشست و گردهمایی بود که به همت انجمن علمی حقوق اساسی ایران و گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از حقوقدانان و علاقمندان به...
ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابر تورم در اقتصاد سال آینده ایران؟/ داعش در سیدنی استرالیا/ حزب‌الله: خلع سلاح، هرگز

این صد و سی و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم
بررسی کلان موضوعات حکمرانی فضای مجازی در ایران با حضور یک فعال سیاسی و یک پژوهشگر فضای مجازی

حسین نقاشی: فیلترینگ، بستن زبان‌ها و امکان اعتراض مردم است/ نظام حکمرانی دچار بن‌بست‌های جدی است/ امیررضا باقرپور شیرازی: برخی صفر و یک‌هایی ساخته و اصرار دارند که طرف مقابل را در آن گرفتار کنند!/ راه‌حل ملموس در مسئله فیلترینگ این نیست که همه‌ سکوها را یکباره بازگشایی کنیم

شماری از کلان‌موضوعات و مسائل مهم پیرامون حکمرانی فضای مجازی در ایران، بهانه‌ای شد تا به سراغ حسین نقاشی و امیررضا باقرپور شیرازی، فعال سیاسی و پژوهشگر فضای مجازی رفته و در یکی دیگر از سلسه مناظرات...

فاش شدن اغراق "ایلان ماسک" در مورد رانندگی کاملا خودران "تسلا"!

در سندی که به تازگی فاش شده به نظر می‌رسد که "ایلان ماسک" در مورد فناوری کاملا خودران تسلا اغراق کرده است و این اولین بار نیست که این اتفاق می‌افتد.

کد خبر: ۹۰۲۹۸
۱۱:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ایلان ماسک

دیدارنیوز - به نقل از آی‌ای، طبق یک بیانیه غیررسمی از مدیر نرم افزار اتوپایلت تسلا که به تازگی توسط یک گروه شفاف سازی قانونی به دست آمده و منتشر شده است، "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت "تسلا" در مورد توانایی سیستم خودران نوپای شرکت خود اغراق کرده است.

این جدیدترین شواهد از عدم شناخت کامل "ماسک" از سیستم اتوپایلت و تفاوت بین آنچه به جهان می‌گوید و توانایی‌های واقعی آن است.

این در حالی است که "تسلا" پس از تصادف اخیر یکی از خودروهای خودران خود در حالی که کسی پشت فرمان نبوده و منجر به کشته شدن دو مرد شد، با دقت بیشتری تحت نظر قرار گرفته است.

در یادداشت گروه شفاف سازی آمده است: توییت "ایلان" با واقعیات مهندسی مطابقت ندارد. تسلا در حال حاضر در سطح دو فناوری خودران است و وضعیت سطح دو به معنای ظرفیت رانندگی نیمه خودکار است؛ جایی که هنوز رانندگان انسانی نیاز به نظارت بر عملکرد خودرو دارند.

این در حالی است که "ماسک" پیش از این به سرمایه‌گذاران "تسلا" گفته بود که مطمئن است که خودروهای تسلا امسال قادر به رانندگی کاملا خودکار بدون نیاز به نیروی انسانی خواهند بود.

"تسلا" در اکتبر ۲۰۲۰ نسخه بتای محصول جدیدی را به نام "رانندگی کاملا خودران"(FSD) برای برخی صاحبان خودروهای تسلا به عنوان بخشی از برنامه دسترسی زودهنگام "تسلا" ارائه کرد. این به‌روزرسانی نرم‌افزاری به رانندگان امکان دسترسی به سیستم کمکی رانندگی خودکار در جاده‌های محلی و خیابان‌های شهر را می‌دهد.

برنامه دسترسی زودهنگام "تسلا" یک پلتفرم آزمایشی است که برای از بین بردن خطاهای موجود در نرم‌افزار طراحی شده است و این شرکت اعلام کرده است که ۸۲۴ خودرو از تاریخ ۹ مارس تاکنون در این برنامه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند که ۷۵۳ مورد از آنها کارمند شرکت بوده‌اند و فقط ۷۱ مورد غیر کارمند درگیر این آزمایش شده‌اند.
"ماسک" گفت که شرکت او بسیار محتاطانه با به‌روزرسانی‌های نرم افزاری رو به جلو حرکت می‌کند و این منطقی است، زیرا رانندگان هنوز باید دست خود را روی فرمان نگه دارند و آماده باشند تا هر لحظه کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرند. اما آنچه کمتر منطقی است، پیش‌بینی‌های ایده‌آل گرایانه وی از وسایل نقلیه خود برای دستیابی به فناوری کاملا خودران است، به ویژه هنگامی که مهندسان شرکت وی داستان دیگری را برای ناظران تعریف می‌کنند.

بنابراین در حال حاضر، خودروهای "تسلا" فقط باید با نام "خودران" شناخته شوند و فعلا خبری از فناوری "کاملا خودران" نیست.

خودروهای "تسلا" احتمالاً به استقلال سطح پنج نخواهند رسید، این بدان معناست که خودروهای آن نمی‌توانند رانندگی را در هر مکانی و در هر شرایطی، بدون هیچ‌گونه نظارت انسانی انجام دهند.

در یادداشت مذکور آمده است: "تسلا" نمی‌تواند بگوید که تا پایان سال به فناوری خودران سطح پنج می‌رسد.
از نظر بسیاری، تعجب آور است که سخنان خصوصی "تسلا" برخلاف گفته‌های عمومی "ماسک" در مورد توانایی‌های سیستم خودران "تسلا" است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر
امروز چهارشنبه ۲۶ آذر