تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

حسین شریعتمداری: ظریف متدین است

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری، توهین به ملت ایران است.

کد خبر: ۸۹۶۸۱
۱۴:۵۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

حسین شریعتمداری

دیدارنیوز - حسین شریعتمداری در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: اعلام نامزدی برخی برای انتخابات ریاست جمهوری توهین به ملت ایران است. مگر کشور صاحب ندارد که برخی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند؟!

حسین شریعتمداری افزود: برنامه یک سوی ماجراست و اجرا و توان اجرای آن سوی دیگر ماجراست.

شریعتمداری ادامه داد: فردی که می‌خواهد برنامه‌ها را اجرا کند باید توانمندی‌های اولیه را داشته باشد و زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود به هر حال سابقه دارد که قابل ارزیابی است.

اهم ظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

این روز‌ها افرادی اعلام نامزدی کردند بعضی از آن‌ها اعلام نامزدی شان، اهانت به ملت است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

نامزد‌ها در ابتدا باید کفایت داشته باشند و کفایت لزوماً یک مقوله کیفی نیست بلکه بایستی کفایت در عمل هم نشان داده شود و افردی که در مقابل برخی از مشکلات عادی مردم ناتوان بودند نباید در صحنه حضور پیدا کنند و حتی افرادی که از کسانی که ناتوان در اداره کشور بودند حمایت کردند این‌ها هم مورد سؤال هستند.

درست است که ظریف نهیب پدرانه رهبری را پذیرفت، ولی در بیانیه‌ای که بعد از سخنان رهبری منتشر کرد بر روال قبلی تأکید کرد.

اینکه چه کسی این مصاحبه را افشا کرده باید پیگیری شود، ولی در این ماجرا این اولویت دوم است و اولویت اول صحبت‌های وزیر امور خارجه است چرا که این صحبت‌ها کارشناسی نیست.

 حضور ما در منطقه و توانایی‌های نظامی ما و گفتمانی که پرمخاطب است موجب شده تا آمریکایی‌ها در منطقه نتوانند آن گونه که می‌خواهند عمل و سیاست انفعالی را دیکته کنند.

با اشاره به صحبت شهید سلیمانی که می‌گفت برای دشمن کوچه باز نکنید}: وقتی که برای دشمن کوچه باز می‌کنید از همان کوچه وارد می‌شود.

ظریف شخصیت متدین است و انسان‌های متدین خیانت نمی‌کنند، ولی کلاه سرشان می‌گذارند.

عملکرد سیاست خارجی ما در این مدت چه بوده است و آیا وظایف را انجام داده اند؟

کجای دنیا زمانی که فردی می‌خواهد کاندیدا شود راه را باز می‌کنند؟ شرایطی دارد که باید با شرایطی که برای کاندیدا در نظر گرفته شده انطباق داشته باشد؛ و وظیفه شورای نگهبان هم همین است.

آمریکا یک نهادی به عنوان دیوان عالی دارد که تعداد اعضای آن ۱۱ نفر است که این‌ها هر تصمیمی می‌گیرند نهایی است و هیچ کس حق حرف ندارد.

در دیوان عالی آمریکا بر اساس نظر شخصی خودشان نظر می‌دهند، ولی اینجا شورای نگهبان بر اساس قوانین نظر می‌دهند و همچنین ملزم است قانونی را که موجب شده که صلاحیت یک کاندیدا رد شود به خود فرد اعلام کند

تعدادی از نمایندگان فساد اقتصادی داشتند؛ چرا باید تأیید صلاحیت شوند؟ و عده‌ای به دنبال این هستند که کاندیدا بشوند تا رد صلاحیت شوند، چون می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی