تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب برای کسانی که عاشق این گیاه خاص هستند + تصاویر

اگر به تازگی با دنیای کاکتوس‌ها آشنا شده‌اید، کاکتوس‌های عجیبی برای شناختن وجود دارند.

کد خبر: ۸۹۵۰۱
۱۸:۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

دیدارنیوز ـ کاکتوس‌ها به عنوان جدیدترین گیاهان تزئینی خانگی به سرعت در حال محبوب شدن هستند. ظاهر آنتیک و عجیبشان، آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و مانند مجسمه‌هایی زنده به نظر می‌رسند. هرکسی می‌تواند از پس رشد آن‌ها برآید، زیرا تنها به کمی آب و کمی آفتاب نیاز دارند و بی‌توجهی اثری بر آن‌ها ندارد.

کاکتوس‌های عجیبی در جهان وجود دارند. ظاهر عجیب و غریب و چشمگیر آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. این نوع کاکتوس‌های نادر نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

۱- جیمنوکالیسیوم میهانویچی (رابی بال)

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

کاکتوس رابی بال که به عنوان کاکتوس سرپوش قرمز نیز شناخته می‌شود، یک نوع کاکتوس رنگ روشن است. اگرچه رنگ آن‌ها معمولا قرمز است، اما می‌توانند در رنگ‌های مختلفی مانند بنفش، سفید، زرد یا حتی نارنجی ظاهر شوند.

ساقه آن کروی شکل، رنگی و دارای دنده‌های محکم است که دارای علامت سفید هستند و خار‌های قهوه‌ای ۱ سانتی متری خود را نگه می‌دارند. این کاکتوس گیاه شکوفه داده‌ای است که گل‌های صورتی کم رنگ و میوه‌های سبز خاکستری تولید می‌کند.

کاکتوس رابی بایل حاوی کلروفیل کمی است و به همین دلیل برای زنده ماندن باید به گونه دیگری پیوند داده شود. آن‌ها سایه‌های جزئی را ترجیح می‌دهند، اما از چند ساعت ماندن در مقابل نور آفتاب اذیت نمی‌شوند.

۲- استروسنوس کریستاتا

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

مراقبت از این کاکتوس خاردار و عجیب و غریب آسان است و می‌توان هم داخل خانه و هم خارج از آن، پرورش داد. از لحاظ ظاهری جمع و جور و مواج است و می‌تواند در هر جایی زنده بماند.

خار‌هایی که ممکن است سفید یا قهوه‌ای باشند، از دست دادن آب را به حداقل می‌رسانند و این باعث می‌شود گیاه استروسنوس یک شتر گیاهی واقعی باشد. به آن آب بدهید و اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. اطمینان حاصل کنید گردش هوا در اطراف آن برای رشد مطلوب وجود دارد.

۳- گیاه میتریلو

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

کاکتوس میتریلو بومی مناطق شمالی و مرکزی مکزیک است. این گیاه تا ارتفاع ۵ متر یا ۱۶ فوت رشد می‌کند. اگرچه می‌تواند بسیار عظیم شود، اما در سایز کوچک برای نگهداری در خانه زیبا و مناسب هستند.

این کاکتوس‌های نیمه مقاوم دارای بدنی مومی شکل هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض دمای کمتر از ۲۵ درجه فارنهایت رنج می‌برند.

این گیاه به آب زیادی نیاز ندارد. آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. میتریلو در بهار و تابستان شکوفه‌های خامه‌ای و میوه‌های کوچک تولید می‌کند.

۴- کاکتوس جوجه تیغی رنگین کمانی

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

این کاکتوس صورتی و زیبا در آفتاب کامل رشد می‌کند. شکل آن کروی است و از خار‌های کوچک صورتی رنگ پوشیده شده است.
این کاکتوس اگرچه سرد است، اما در مقابل یخ زدگی به خوبی عمل نمی‌کند و در معرض آسیب قرار می‌گیرد. این کاکتوس در زمستان به آب کمی احتیاج دارد و هنگامی که سطح رطوبت زیاد باشد، آب زیادی لازم ندارد.

۵- کاکتوس آپونتیا سیلندریکا

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

این کاکتوس عضوی از خانواده گلابی خاردار است. کاکتوسی جذاب با ظاهری عتیقه مانند به شکل انحنا رشد می‌کند و با دنده‌های سفیدی که با خار‌های کوچک پوشانده شده است، مشخص می‌شود.

آن را تنها در صورتی که خاک درحال خشک شدن است آب بدهید، زیرا این کاکتوس در صورت نوشیدن زیاد می‌تواند به سرعت پوسیده شود. این گیاه عاشق آفتاب است. آن را در فضای تهویه مناسب قرار دهید و از در معرض قرار دادن در سرما جلوگیری کنید.

۶- اچینوپسیس (هاکو جو)

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

این گیاه ژاپنی که ممکن است دارای ژن‌های مختلف باشد سریع رشد می‌کند. نازک و کروی شکل است، دارای هاله‌ای پشمی است و روی آن خار‌های تیز قهوه‌ای تیره رشد می‌کند.

رساندن این گیاه به مرحله گلدهی سخت است، اما در صورت بروز، گل‌های سفید با رایحه کمی تولید می‌کنند. مراقبت از آن آسان است و در آفتاب کامل قرار می‌گیرد.

۷- توده نارنجی (لوبی ویا فاماتایمنسیس)

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

کاکتوس نارنجی توده‌ای محکم، شکوفه‌ای بهاری یا تابستانی است که گل‌های عظیم الجثه به رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی می‌دهد. بدن آن با شبکه متراکمی از خار‌های نارنجی تیره پوشانده شده است. این کاکتوس ترجیح می‌دهد در زمستان خشک بماند. آن‌ها را در خاک‌های خوب زهکشی شده بکارید.

۸- آپونتیا سوبولاتا

معرفی ۸ کاکتوس کمیاب

این کاکتوس بوته‌ای محبوب رشد بلندی دارد و ممکن است به ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر برسد. در نور خورشید به خوبی عمل می‌کند. مانند هر کاکتوس دیگر در مصرف آب صرفه جویی می‌کند و برای زنده ماندن به آب کمی نیاز دارد.

اگر به دنبال رنگی بودن هستید این گیاه مناسب شما نیست. زیرا شکوفه زدن آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد. هنگامی که شکوفه بدهد، گل‌هایی با رنگ قرمز همراه با میوه‌های قرمز زیر آن رشد می‌کنند.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی