تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

از مانور سیاسی احمدی نژاد تا پوست خربزه زیر پای قالیباف

حسین کنعانی مقدم، عضو جبهه ایستادگی درباره پیامد‌های مشارکت پایین در انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور حداقلی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی هم بر کشور اضافه می‌کند.

کد خبر: ۸۹۳۸۶
۱۰:۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

 احمدی نژاد

دیدارنیوز - چند روز مانده به ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، انتخاباتی با یک صف طویل از کاندیداها، از آن‌ها که زمانی نماینده بوده اند یا وزیر تا کسانی که همین روز‌ها مسئولیت دارند، اما بازهم میل به رئیس جمهور شدن آن‌ها را به میدان آورده است.

اما انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت بالا را رقم خواهد زد؟ احمدی نژاد کجای معادلات است؟ نگاه‌ها به کاندیداتوری روسای قوای مقننه و قضاییه چیست؟ حسین کنعانی مقدم کنشگر سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار خبرآنلایندرباره آرایش سیاسی جریان‌ات سیاسی، اظهار داشت: آرایش سیاسی کشور با همان جناح بندی‌هایی که پیش‌تر وجود داشته در حال تکرار است. جریان اصولگرایی با سه مجموعه مختلف، اصلاح‌طلب‌ها با دو مجموعه مختلف، مستقلین با دو جریان مختلف و افراد منفرد و کسانی که خودشان را لایق ریاست جمهوری می‌دانند در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس جمهور حداقلی بر مشکلات کشور اضافه می‌کند

وی با انتقاد از تعداد زیاد کاندیدا‌های ریاست جمهوی ادامه داد: تکلیفی که همه جریان‌های سیاسی دارند این است که مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند برای کسب رای حداکثری؛ رئیس جمهوری که رای حداقل داشته باشد کارآمدی نخواهد داشت و نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

به سمت دولت ائتلافی حرکت کنیم

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه به همه کنشگران توصیه کرده و می‌کنیم که به سمت دولت ائتلافی حرکت کنند، خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم دولت ائتلافی شکل دهیم و همه نیرو‌های کارآمد نظام را وارد عرصه خدمت کنیم و با تفکر انقلابی و جهادی و اینکه همه خودشان را وقف مردم کنند و برای حل مشکلات آن‌ها به ویژه مشکلات فوری و فوتی که نیاز به شعار دادن هم ندارند، اقدام کنند، دولت ائتلافی موفق‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور حداقلی بر مشکلات کشور اضافه می‌کند

وی درباره پیامد‌های مشارکت پایین در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اول اینکه مشارکت حداقلی باعث می‌شود دولتی که شکل می‌گیرد،  توانمندی، کارآمدی، چابکی و مقبولیت لازم را ندارد؛ به همین خاطر هم بر اقتدار ملی اثر می‌گذارد و هم در صحنه‌های بین المللی در مواضع مختلف مقابل کشورها، ما را مورد ضعف قرار می‌دهد. رئیس جمهور حداقلی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی هم بر کشور اضافه می‌کند.

این چهره اصولگرا گفت: این آقایانی که مطرح هستند و خودشان را در معرض انتخاب قرار داده‌اند، ورای اینکه رای بیاورند یا اینکه شورای نگهبان آن‌ها را تایید کند، اگر واقعاً قدرت را برای خدمت می‌خواهند و نه برای قدرت، باید این توانایی را داشته باشند که نیرو‌های کارآمد و توانمند را فارغ از جناح‌های سیاسی گردهم جمع بیاورند و از همین حالا دولت ائتلافی و وزرای خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا مردم بتواند آن‌ها را قضاوت کنند.

برخی، چون فالوور‌های اینستاگرامی زیادی دارند، کاندیدای انتخابات می‌شوند

وی اضافه کرد: این فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، اصلاً توانایی دارد که ۲۰ وزیر را با خودش همراه کند یا اینکه شرکت تعاونی هستند که هر کسی آمده سهم خودش را بگیرد، اگر واقعاً کسی پیدا شود که بتواند بیست نفر آدم مهم و کلیدی را به مردم عرضه کند و آن‌ها بتوانند با آن یک نفر کنار بیایند، فردکاندیدا شده هم رای می‌آورد و هم مردم از او استقبال می‌کنند؛ در غیر این صورت افراد خودشان را مطرح می‌کنند و بس.
دبیرکل حزب سبز با اشاره به اینکه در برخی کشور‌ها هر کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود باید حداقل ۳۵ نماینده مجلس آن را تایید کنند، گفت:، اما اینکه افرادی که شناخته‌شده نیستند، اما چون فالوور‌های اینستاگرام بالایی دارند و فعالیت مجازی دارند، می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند مشکلی از کشور حل نمی‌کند بلکه مشکلات کشور را بیشتر خواهد کرد.

رئیسی و قالیباف نباید کاندیدا شوند

وی درباره احتمال حضور رئیسی و قالیباف در انتخابات اظهار داشت: روسای قوا نباید نامزد کاندید‌ها شوند؛ این آقایان در پست‌هایی قرار دارند از امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای و همچنین سفر به شهرستان‌ها و استان‌ها برخوردارند، اما دیگران این موقعیت را ندارند؛ نکته بعدی اینکه اگر این افراد توانمندی دارند در همان قوه قضاییه و مقننه که خیلی جایگاه مهمی است بمانند و آنجا را مدیریت کنند و پاسخگو باشند.

پوست خربزه زیر پای رئیسی و قالیباف می‌اندازند

کنعانی مقدم گفت:، اما تعدادی از آدم‌ها برای اینکه مثلاً آقای قالیباف رئیس مجلس نباشند، به او گفتند که برود رئیس جمهور شود و یک تعداد نیز برای اینکه آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه نباشد، به او گفتند که شما برو قوه مجریه را به دست بگیر؛ در حالی که هر دوی این‌ها نیاز به رای مردم دارد، اما اگر رای نیاورند هم قوه قضاییه و هم قوه مقننه رااز دست داده‌اند، برخی می‌خواهند پوست خربزه زیر پای آقایان بگذارند.

آقایان چند درصد رأی خاکستری دارند که شرط هم می‌گذارند

این کنشگر سیاسی اصولگرا درباره شروط قالیباف برای حضور در انتخابات نیز اظهار داشت: برخی شرط گذاشتند و فکر می‌کنند دیگران آن را می‌پذیرند، اما باید نظرسنجی کرد، ۳۰ درصد آرا مربوط به احزاب چپ و راست و اصلاح طلب اصولگرا است، اما ۷۰ درصد آراء خاکستری است که مشکلات اجتماعی معیشتی و فرهنگی دارند و نسبت به این جناح‌ها نیز بدبین هستند، این آقایان چند درصد از آرا خاکستری را دارند که برای جناح شروط می‌گذارد؟ گاهی ممکن است از او به اصرار بخواهند و پشتوانه ۲۰ میلیون رای داشته باشد، شرط و شروط می‌گذارند، اما اکنون از بین افرادی که مطرح شده‌اند در آراء خاکستری اقبال نسبت به آن‌ها نیست.

احمدی نژاد مانور سیاسی می‌دهد

وی در باره تحرکات آقای احمدی‌نژاد و میزان خطرناک بودن او برای جریان اصولگرا اظهار داشت: احمدی‌نژاد مانور سیاسی می‌دهد، اما  می‌داند که ممکن است در انتخابات آینده صلاحیتش تایید نشود؛ اما رای خود را جمع می‌کند برای اینکه از فرد دیگری حمایت کند.

تله انفجاری جلوی پای احمدی نژاد

این چهره اصولگرا گفت: دوم اینکه به نظر می‌آید به دنبال فضاسازی است که خودش را به عنوان یک اپوزیسیون داخلی مطرح کند و آرای خاکستری را به سمت خودش سرازیر کند، یعنی هر کسی مخالف نظام اسلامی می‌گوید باید برویم به احمدی نژاد رای بدهیم چرا که بهتر از این اپوزیسیون داخلی پیدا نمی‌کنیم که موقعیت و جایگاه نیز داشته باشد. احمدنژاد خودش را به یک تله انفجاری وارد می‌کند که ممکن است به مرگ سیاسی‌اش ختم شود.

محسن هاشمی و عارف فقط می‌توانند انتخابات را گرم کنند

کنعانی مقدم درباره حضور افرادی مثل پزشکیان، عارف و هاشمی در عرصه انتخابات با بیان اینکه همه هیزم انتخابات هستند و فقط می‌تواند انتخابات را گرم کنند، بیان کرد: در عین حال اصلاح طلبان اعتماد عمومیشان را از دست داده‌اند و باید به دنبال اعتمادسازی بروند. کسی می‌تواند این اعتماد را جلب کند که یک شخصیت کاریزماتیک باشد تا مردم به آن اقبال کنند در غیر این صورت این افرادی که اکنون مطرح هستند نمی‌توانند یک تغییر فاز ایجاد کنند که با این تغییر فاز رای خاکستری به سمت آن‌ها حرکت کند.

وی درباره اینکه آن‌ها چه اقدامی باید کنند اظهار داشت: اول ما باید بیدار باش بدهیم و همه را وارد صحنه انتخابات کنیم فارغ از اینکه به چه کسی می‌دهند دوم اینکه شعار‌هایی که نامزد‌ها مطرح می‌کنند شعار‌هایی برای اقناع افکار عمومی است در حالیکه مشکل ما این است که افکار عمومی نسبت به عملکرد این افراد هنوز سوال دارند.

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی اضافه کرد:  خیلی از آن‌ها مسئولیت داشته، مسئول قوه و حتی رئیس جمهور بوده‌اند، اما  هنوز پاسخ روشنی از عملکرد خودشان به مردم ارائه نداده‌اند. چگونه ممکن است که بروند یک پست بالاتری را بگیرند؟ مشکل ما این است که همه کسانی که نامزد شده‌اند در ۴۲ سال گذشته مسئولیت‌های مختلف داشته‌اند، اما پاسخگوی مسئولیت‌هایشان نبوده و نیستند، از آقای احمدی‌نژاد گرفته تا ظریف و رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مقننه.

وی افزود: آدمی وارد عرصه انتخابات می‌شود باید یک فرد وجیه المله و دارای کارنامه بسیار مثبت در مورد عملکرد خودش باشد و در عین حال دارای کاریزما باشد که مردم به آن اعتماد کنند و با معرفی  وزرا در سنجش قرار گیرد تا مردم ببینند  کارآمد هست یا نه.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی