تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کابوس جدید نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هنگام بازدید از صحنه حادثه رخ داده در شمال فلسطین اشغالی که دست کم ۴۴ کشته و صد‌ها مجروح به جا گذاشت، «هو» شد و به سمتش بطری پرتاب کردند

کد خبر: ۸۹۳۴۰
۲۰:۰۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

کابوس جدید نتانیاهو

دیدارنیوز: چالش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در حالی که پس از برگزاری چهار دور انتخابات پارلمانی (کنست) همچنان موفق به تشکیل دولت نشده، تمامی ندارد. در کنار برگزاری جلسات دادگاه برای رسیدگی به موارد اتهامی نتانیاهو و شکست وی در تشکیل دولت ائتلافی، حالا مرگ ده‌ها یهودی در یک مراسم مذهبی، به دردسر هفته‌های اخیر نخست وزیر اسرائیل افزوده است. پنج‌شنبه شب در جریان جشن مذهبی سالانه یهودیان ارتدوکس (شاخه حسیدی) به نام «لگ بعومر» در کوه «مِرون» دست کم ۴۴ نفر کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

 آخر هفته گذشته، هزاران نفر از شهروندان رژیم صهیونیستی، با نادیده گرفتن هشدار‌های مقام‌های بهداشتی به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، برای شرکت در مراسم مذهبی سالانه در زیارتگاهی که قدمت آن به قرن دوم برمی‌گردد، به پای کوه مرون رفتند. مقام‌های اسرائیلی تنها به ۱۰ هزار نفر اجازه شرکت در این مراسم را داده بودند، اما بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن حضور یافتند. بر اثر ازدحام بیش از حد جمعیت بخشی از سالن محل برگزاری جشن فروریخت و مردم سراسیمه برای خروج از یک راه باریک دچار خفگی شدند یا زیر دست و پا له شدند. یک شاهد عینی به هاآرتص گفته است: «در چشم به هم زدنی اتفاق افتاد؛ مردم همین طور زمین می‌افتادند و همدیگر را لگد می‌کردند. وحشتناک بود.» بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به این حادثه در صفحه توییتر خود از «فاجعه‌ای بزرگ» سخن گفت. او دیروز هنگام بازدید از محل این حادثه مرگبار، از سوی افراد حاضر در آن جا هو شد و به سمتش بطری پرتاب کردند. این بزرگ‌ترین مراسم مذهبی بود که پس از واکسیناسیون جمعیت اسرائیل علیه بیماری کرونا برگزار می‌شد.

با این حال، دکتر «شارون الروی-پریس» سرپرست بهداشت عمومی این وزارتخانه به کانال ۱۳ گفته بود: «در مجموع ۳۵ درصد اسرائیلی‌ها هنوز واکسینه نشده اند و این وضعیت ناامن است.» این بدان معناست که علاوه بر کشته شدگان مراسم یهودیان حسیدی، شیوع کرونا نیز در این منطقه به زودی نمایان خواهد شد. مِرون در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و بخشی از سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود. آرامگاه شمعون بار یوحای، خاخام قرن اول در اسرائیل قدیم در این منطقه قرار دارد و یهودیان ارتدوکس هر سال برای زیارت آن به مرون می‌آیند و جشن می‌گیرند.

فرقه یهودیان حسیدی در قرن دوازدهم میلادی در اروپا ظهور پیدا کرد و امروز شمارشان به صد‌ها هزار نفر می‌رسد که در بسیاری از کشور‌های جهان پراکنده‌اند و بر یهودیان داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی نیز تأثیر فراوانی دارند. حسیدی‌ها به لحاظ اعتقادی و مناسک دینی تفاوت چندانی با یهودیان ارتدوکس افراطی (حریدی) ندارند و نقطه تمایزشان تأکید بر موسیقی و رقص، به عنوان بخشی از عبادات و پایبندی به اصل لذت و سعادت، به عنوان بخشی از عقاید است.

منبع: روزنامه خراسان 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی