تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

استقلال ۱ ـ الشرطه صفر؛ ... و بالاخره صعود

امشب با بازی استقلال و پلیس عراق در گروه C پرونده حضور تیم‌های ایرانی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا بسته می‌شود.

کد خبر: ۸۹۱۵۲
۲۲:۴۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

 استقلال  الشرطه

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار استقلال و الشرطه عراق پیش از بازی حساس الاهلی و الدحیل برگزار می‌شود و استقلال برای صعود به دور حذفی ناگزیر به کسب پیروزی است. 

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، مسعود ریگی، هروویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، آرش رضاوند و شیخ دیاباته

ترکیب الشرطه: احمد باسل، کرار عامر، سعد ناطق، فهد یوسف، امجد عطوان، مازن فیاض، خضر علی، محمد قاسم، حسام کاظم، سعد عبدالامیر و محمد داوود

آبی‌های تهران با بهترین ترکیب و آماده‌ترین بازیکنان خود به میدان الشرطه رفته‌اند که دیگر هیچ شانسی برای صعود ندارد اما در بازی قبل در کمال تعجب موفق شد الدحیل قطر را شکست دهد. برای جلوگیری از چنین احتمالی استقلال از همان ابتدای مسابقه سعی کرد با کنترل زمین و تیم حریف شانسی به الشرطه ندهد. 

در دقیقه 2 حرکت خوب تیمی میلیچ و قایدی از سمت چپ و توپی که به شجاعیان رسید در حالیکه توپ روی پای تخصصی این بازیکن بود و شجاعیان می توانست خودش دروازه را با یک شوت تهدید کند، در یک موقعیت بد به رضاوند پاس داد که توپ از دست رفت.

در دقیقه 7 اشتباه مدافعان الشرطه و فرصت بسیار خوبی که درون محوطه جریمه به دیاباته رسید و شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت. بلافاصله پس از فرصتی که دیاباته از دست داد، الشرطه به سمت دروازه استقلال حمله برد که شوت مازن فیاض را رشید مظاهری به زیبایی مهار کرد.

در دقیقه 11 فرصت بسیار خوب برای الشرطه پیش آمد که ضربه محمد داوود در موقعیت تک به تک را رشید مظاهری به سختی مهار کرد و توپ برگشت نیز توسط فهد یوسف زده شد که با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل اول استقلال: پاس در عمق عالی قایدی به میلیچ رسید که مدافع کروات آبی پوشان توسط کرار عامر درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. شیخ دیاباته در دقیقه 14 پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد.

استقلال دیاباته

 

پس از گل اول باز هم استقلال شانس خوبی برای گل دوم داشت. در دقیقه 21 پاس در عمق و زیبای هروویه میلیچ با استفاده از غفلت بازیکنان الشرطه به مهدی قایدی رسید که توسط خضر علی سرنگون شد و داور تایلندی نیز یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که دیاباته این پنالتی را از دست داد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد. 

الشرطه بعد از پنالتی دوم استقلال که با واکنش خوب باسل مهار شد روحیه گرفته و چند بار در محوطه جریمه استقلال ظاهر شد و دو سه بار در موقعیت خوبی برای گل زدن قرار گرفت اما مدافعان استقلال و مظاهری به هر شکل توپ را دور کردند.

در 15 دقیقه پایانی نیمه اول دو تیم به تناوب روی دروازه یکدیگر حمله بردند و بازی از سرعت خوبی برخوردار بود اما نهایتا این حملات به گل تبدیل نشد. نکته مهم این بود که الشرطه بدون اینکه تحت فشار روانی باشد بازی خوبی از خود نشان داده و در حملات خود با صبر و حوصله و گردش توپ عمل می‌کرد.

آخرین موقعیت بازی در نیمه اول ضربه کاشته الشرطه بود که با ضربه سر مدافعان استقلال باز هم به کرنر تبدیل شد اما داور سوت پایان را زد و مانع از ایجاد خطر بعدی شد.

نیمه دوم

استقلال در نیمه دوم با یک تغییر در خط حمله و جایگزینی ارسلان مطهری به جای شیخ دیاباته بازی خود را آغاز کرد. حمله اول را اما الشرطه انجام داد که با هوشیاری مدافعان استقلال به جایی نرسید. 

تا دقیقه 54 این تیم الشرطه بود که ابتکار عمل را در زمین بیشتر در اختیار داشت. حریف عراقی بسیار بهتر از بازی رفت بازی می‌کند و در بیشتر نبردهای نفر به نفر برنده است.

فرهاد مجیدی در دقیقه 55 بابک مرادی و سعید مهری را به زمین فرستاد تا جنگ میانه میدان را به سود خود تغییر دهد. 

بابک مرادی در دقیقه 59 یک کرنر برای تیمش به دست آورد که میلیچ آن را به سوی دروازه فرستاد و دفاع الشرطه دفع کرد. دوندگی بابک مرادی تا حدی توازن را در میانه میدان به وجود اورده است.

در دقیقه 64 فرار مهدی قایدی و همکاری او با میلیچ، توپ را در محوطه جریمه الشرطه به قایدی رساند و شوت سرکش او را دروازه‌بان الشرطه به سختی به بیرون فرستاد. 

در دقیقه 67 حریف عراقی به اولین ضربه کرنر خود دست یافت. توپ بلند با ضربه دوم در اختیار مظاهری قرار گرفت.

استقلال بلافاصله روی حرکت قایدی صاحب کرنر شد اما ارسال استقللال هم در ایجاد خطر ناکام بود و داور خطای مرادمند را اعلام کرد.

مهدی قایدی با حرکات پا به توپ و تکنیکی تیم الشرطه را بین دقایق 70 تا 75 در زمین خود نگه‌داشت. بازیکنان حریف چند باری روی او خطا کردند.

استقلال چند باری از چپ و با همکاری قایدی و ارسلان مطهری روی دروازه الشرطه خطر ایجاد کرد اما مدافعان حریف عراقی مقاومت کردند. در 10 دقیقه پایانی استقلال باید از اندوخته خود دفاع کند چرا که گل زده بیشتر در این مسابقه اهمیتی ندارد. 

در دقیقه 83 آرمان رمضانی به جای قایدی به زمین آمد تا ترکیب هجومی استقلال به کلی تغییر کند. بازیکنان جایگزین باید قدر موقعیت به دست امده را بدانند.

در دقیقه 85 آرمان رمضانب بهترین فرصت را برای گل‌زنی به دست آورد و اما در موقعیت تک به تک توپ را به سینه دروازه‌بان الشرطه کوبید تا همچنان در حسرت گل بماند. 

در دقیقه 88 خطای سعد ناطق بر روی بابک مرادی با اخطار داور همراه شد. لحظاتی بعد هم سیاوش یزدانی به جای وریا غفوری به میدان رفت تا استقلال همه تعویض‌های خود را انجام داده باشد.

در دقیقه 90 ضربه کاشته مهدی‌پور از روی دروازه الشرطه به بیرون رفت. 

در 5 دقیقه اضافی این تیم عراقی بود که با حملات مداوم استقلال را تحت فشار قرار داد و استرس زیادی را به بینندگان ایرانی وارد کرد. البته مدافعان استقلال نیز با کمک بقیه بازیکنان همچنان مقاومت کرده و برتری خود را حفظ کرد.

با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، استقلال 11 امتیازی شد و صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کرد اما برای مشخص شدن جایگاه نهایی‌اش باید منتظر بازی بعدی این گروه بماند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی