تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خطر انقراض از سر گوزن زرد ایرانی گذشت

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: براساس آخرین برآورد، ۲۹ راس گوزن زرد ایرانی درجزیره اشک دریاچه ارومیه دیده شده است.

کد خبر: ۸۸۸۴۵
۰۹:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

گوزن زرد ایرانی

دیدارنیوز ـ حجت جباری افزود: درحال حاضر جزیره اشک که دومین جزیره بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه با ۲۳۰۰ هکتار یکی از زیستگاه این نوع گوزن است که طبق آخرین برآورد انجام شده تعداد ۲۹ راس گوزن زرد ایرانی در این جزیره دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه گوزن زرد ایرانی در فهرست قرمز ارائه شده از طرف اتحادیه بین المللی حفاظت (IUCN) در رده EN قرار دارد، که به معنی انقراض است، تصریح کرد:در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی جهت حفظ این گونه توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته به طوری که نسل آن از انقراض حتمی نجات یافت.

وی یاد آور شد: ازجمله اقدامات مهم صورت گرفته معرفی این گونه در زیستگاه‌های مناسب برای زیست گوزن زرد ایرانی در استان‌های مختلف کشور بوده که بعضی از آن‌ها زاد آوری و افزایش جمعیت اتفاق افتاده است.

جباری اظهارکرد: وجود برخی مشکلات ازجمله کاهش منابع آب شرب وعلوفه و ورود گونه‌های مهاجم گوشتخوار شغال وپلنگ موجب کاهش جمعیت گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک شده است.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هرچند اقدامات بسیار زیادی برای کنترل جمعیت شغال در جزایر انجام شده، ولی به دلیل گستردگی جزایر و دشواری تردد به آن‌ها و شب زی بودن شغال حذف کامل این گونه‌های مهاجم از جزایر امکان پذیر نشده است.

وی یاد آور شد: برابر برنامه عملی ملی تدوین شده جهت نجات نسل گوزن زرد ایرانی که به آذربایجان غربی هم ابلاغ شده، محوطه ۲۲هکتاری پاسگاه محیط بانی رشکان به عنوان مرکز تکثیر گونه شمال غرب کشور انتخاب شده که جهت تجهیز آن تاکنون نزدیک به ۱۰میلیارد ریال هزینه شده و پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در داخل جزیره اشک تعداد آب انبار‌ها وآبشخور‌ها راجهت تامین آب مناسب وکافی افزایش دادیم و سیستم دریافت تصاویر به صورت آنلاین با نصب دوربین در این جزیره درحال استفاده است تا هرگونه تهدید و تعارضی درمنطقه شناسایی و بلافاصله درجهت کنترل آن اقدام شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گوزن ایرانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی