تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

وعده ۲ کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰ به مولوی عبدالحمید، روحانی اهل سنت

حسین دهقان و رستم قاسمی از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ در دیدار با مولوی عبدالحمید، وعده رفع تبعیض دادند.

کد خبر: ۸۸۷۳۶
۱۳:۰۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

وعده ۲ کاندیدای نظامی انتخابات ۱۴۰۰ به مولوی عبدالحمید، روحانی اهل سنت

دیدارنیوز- «سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اگر کرونا بگذارد، بیست و هشتم خرداد ماه در شرایطی برگزار خواهد شد که وعده‌های کاندیداها و نارضایتی‌ بخش‌هایی از مردم از وضعیت اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و اجتماعی فعلی نه‌تنها حل نشده، بلکه حال و هوای ناشی از رویارویی‌های پیشاانتخاباتی نیز بعید نیست به جای داغ کردن تنور انتخابات، تا حدی به سرمای فضا و بی‌اعتمادی بیشتر بیفزاید.

برخی کاندیداهای «پاستور ۱۴۰۰» اما بی‌توجه به این مساله از اهداف خود می‌گویند و روزی در شبکه اجتماعی «کلاب هاوس»، روزی در «توییتر» و روز دیگر در «اینستاگرام» و «تلگرام» تلاش می‌کنند افکار عمومی را به حمایت از خود ترغیب کنند. بزرگان و مدعیان ردیف نخست ولی هنوز یا آنچنان که باید و شاید به میدان نیامده‌اند یا می‌کوشند حامیان و مخالفان‌شان را در ابهام نگه دارند تا شرایط را برای حضور خود مهیا سازند. رایزنی‌ها اما بی‌وقفه در جریان است؛ چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان.  همه و همه تلاش می‌کنند در درجه نخست نظر نهادهای حاکمیتی را جلب کنند و در مرحله دوم به سراغ اقشار و گروه‌هایی بروند که رای و نظرشان می‌تواند رییس‌جمهوری آینده ایران را تعیین کند؛ گروه‌هایی همچون اقوام و پیروانِ مذاهب به ویژه اهل سنت.

 اهل سنت؛ برگ برنده

جوانان و زنان برای فردی که عزمش جزم است و نگاهش به پاستور جدی، دو گروه اجتماعی مهم و تاثیرگذار به شمار می‌روند اما همه کاندیداها به این اقشار نگاه خاصی دارند و برنامه‌هایی برای جلب‌نظرشان طراحی کرده‌اند. با این حساب برنده کسی است که رای و نظر برخی از اقوام و مذاهب ازجمله اهل سنت را جلب کند. این مدعا با نگاهی به آمار و ارقام انتخابات ۹۲ و ۹۶ اثبات خواهد شد.

آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند و احتمالا به همین دلیل است که اصولگرایان در آستانه انتخاباتی دیگر، به فکر اهل سنت افتاده‌اند و دیدارهایی را با «مولوی عبدالحمید» ترتیب داده‌اند.»

«یکی از موضوعات اصلی که در دیدار این روحانی برجسته اهل سنت با حسین دهقان و رستم قاسمی مورد بحث قرار گرفته، تبعیض است. این ۲ چهره متعلق به جریان سیاسی اصولگرا نیز در جریان این دیدار وعده داده‌اند که نسبت به رفع تبعیض اقدام کنند.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی