تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
یک متخصص داخلی:

باید هر واکسنی که در دسترس باشد، تزریق کنیم

متخصص داخلی بیمارستان سانتر کرونا امام علی (ع) کرج گفت: در شرایط پاندمی باید هر واکسنی که در دسترس بود، استفاده کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود.

کد خبر: ۸۸۷۲۳
۱۲:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسن کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر پیمان فروغی اظهار کرد: در شرایط پاندمی موجود تنها چیزی که اهمیت دارد، قطع زنجیره به وسیله واکسیناسیون است بنابراین هر واکسنی که در دسترس باشد و بتواند در بدن ایمنی ایجاد کند، باید تزریق کنیم.

این متخصص داخلی تصریح کرد: واکسن، مسئله‌ای نیست که در رابطه با کشور یا شرکت کننده آن چالش داشته باشیم بلکه تنها چیزی که اهمیت دارد، قطع زنجیره بیماری است.

وی در رابطه با آغاز فاز سوم مطالعاتی واکسن‌های انستیتو پاستور و کووایران برکت و احتمال خطرناک بودن این واکسن‌ها برای داوطلبان تزریق، توضیح داد: اصولاً دارویی که هیچ شناختی از آن وجود ندارد، بر روی انسان‌ها تست نمی‌شود بنابراین به طور قطع در این پروژه‌ها فاز‌های مطالعاتی لازم انجام شده، تست حیوانی و تست محدود را گذرانده بنابراین احتمال خطر و عوارض ناشی از تست این واکسن‌ها بسیار کم است.

این پزشک ادامه داد: مطالعات چندفازی برای همین مسئله طراحی شده تا عوارض دارو‌ها را به حداقل برساند بنابراین ضریب خطر در این پروژه‌ها آنقدر کم است که به همه افراد توصیه کنیم در این طرح واکسیناسیون مشارکت داشته باشند.

وی در رابطه با شرایط موجود در ایران و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، مطرح کرد: یک مقوله‌ای در پزشکی اجتماعی وجود دارد که در آن بیان می‌شود مسائلی در اجتماع موجود است که به صورت مستقیم ذیل عناوین پزشکی نیست، اما تأثیرات مهمی در حوزه سلامت دارد بنابراین نمی‌توانیم از فردی که توانایی تأمین نیاز‌های حداقلی زندگی را ندارد بخواهیم که در معرض بیماری قرار نگیرد.

فروغی ادامه داد: در مسئله پاندمی کرونا نباید تک‌بُعدی نگاه کنیم چراکه کووید فقط یک مسئله پزشکی نیست، مسائل مختلفی در آن تأثیرگذار است، ابعاد گسترده‌تری دارد و تنها از زمانی که فرد وارد بیمارستان می‌شود به حوزه پزشکی و کادردرمان مربوط است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت کرونای کشور با توجه به نیاز روز جامعه تشکیل شد تا با حضور نمایندگان نهاد‌های مربوطه برای کنترل پاندمی تصمیم گیری شود، اما ناهماهنگی‌های موجود در این ستاد نیز باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به جهت رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی