تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پسکوف:تاریخ و محل دقیق دیدار پوتین و بایدن مشخص نیست

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، این نهاد نگران تحولات در میانمار بوده و شدیدا اقداماتی که منجر به تلفات غیرنظامیان می‌شوند را محکوم کرده و معتقد است که این کشور باید خودش به مسائل داخلی خود رسیدگی کند.

کد خبر: ۸۸۶۰۲
۱۷:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

 پوتین و بایدن

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما شدیدا نگران هستیم و از نزدیک آنچه که در میانمار اتفاق میفتد را پیگیری می‌کنیم. ما قاطعانه اقداماتی را که منجر به تلفات در میان غیرنظامیان صلح طلب شود، محکوم می‌کنیم.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش بیان داشت، روسیه اهمیت زیادی برای روابطش با میانمار قائل است.

او گفت: البته ما معتقدیم میانمار باید با اتکا به خودش به مسائل داخلی خودش رسیدگی کند.

همچنین پسکوف بیان داشت، این حقیقت که آمریکا کشتار سال ۱۹۱۵ ارامنه توسط امپراطوری عثمانی را به عنوان "نسل کشی" به رسمیت شناخته مساله ای مربوط به امور داخلی آمریکاست.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این در حوزه امور داخلی آمریکا است.

همچنین به گفته پسکوف، سرویس‌های ویژه همگی مدارک و اعترافات لازم از سوی کسانی که علیه آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس دسیسه چینی کرده‌اند را در اختیار دارند.

او در ادامه اظهاراتش به خبرنگاران گفت: سرویس‌های ویژه مدارک را دارند. شما می دانید که سرویس‌های ویژه ما همگی این عملیات را به منظور سرکوب برنامه‌های مجرمانه با هدف سرنگون کردن دولت مشروع در بلاروس اجرا کرده‌اند. این سرویس‌ها همه مدارک لازم را دارند. علاوه بر آن آنها همچنین اعترافات برخی از شرکت کنندگان در این دسیسه را هم دارند.

در تاریخ ۱۷ آوریل لوکاشنکو اعلام کرد، نیروهای امنیتی کشور گروهی از افراد مورد حمایت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را که برای ترور او و بچه هایش و سازماندهی یک "کودتای مسلحانه" در این کشور برنامه ریزی کرده بودند، دستگیر کردند.
به گفته لوکاشنکو، این گروه شامل شهروندان خارجی و اتباع بلاروسی می شده است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که این نهاد معتقد است بیانیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در خصوص ضرورت اعمال تغییر در توافقات آتش بس مینسک "سیگنالی نگران کننده" است.

زلنسکی در مصاحبه با فایننشال تایمز  اخیرا پیشنهاد داد که توافقات آتش بس مینسک بازنویسی شوند و تعداد شرکت کنندگان در مذاکرات فرمت نرماندی با شامل شدن آمریکا افزایش یابد.

پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: اگر به مصاحبه زلنسکی با فایننشال تایمز توجه کنیم مساله معنادار می‌شود. این رئیس جمهور به صحبت درباره لزوم تغییر دادن فرمت مینسک، اضافه کردن کشورهای دیگر و موارد دیگر پرداخته است. این یک سیگنال نگران کننده دیگر است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت تغییر دادن توافق مینسک بدون "پایان دادن به آن غیرممکن است".

همچنین پسکوف تاکید کرد، گزارش‌ها درباره اینکه نشستی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تاریخ ۱۵-۱۶ ژوئن برنامه ریزی شده را تایید نمی‌کند و آنها می‌توانند در تابستان دیدار داشته باشند اما هنوز تاریخ دقیق و همینطور محل آن تعیین نشده است.

وی در ادامه اظهاراتش به خبرنگاران گفت: بله یک سری پیشنهادها وجود داشته اما من نمی‌توانم تاریخ‌ها را تایید کنم به ویژه با توجه به اینکه تا کنون هیچ توافقی بر سر تاریخ ها حاصل نشده است. ماه‌های تابستان واقعا مورد بحث بوده‌اند اما تاریخ دقیق هنوز تعیین نشده است. البته ما باید فاکتورهای متفاوت زیادی را قبل از توافقات نهایی آنالیز کنیم.

سخنگوی کرملین اضافه کرد، نام هیچ کشوری نیز به طور دقیق به عنوان محل این مذاکرات سطح بالا تعیین نشده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی