تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

یک واکسن جدید کرونا اردیبهشت وارد مرحله نهایی آزمایش بالینی می‌شود

مرحله سوم آزمایش بالینی یک واکسن جدید کرونا که در اسکاتلند تولید می‌شود اوایل ماه می (اردیبهشت) در انگلیس آغاز می‌شود.

کد خبر: ۸۸۵۷۰
۱۴:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

 واکسن جدید کرونا

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه روزنامه گاردین، محققان در حال فراخوان برای جذب هزاران داوطلب انگلیسی برای آخرین مرحله آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا هستند که در اسکاتلند تولید می‌شود.

پزشکان در نظر دارند این واکسن کرونا را که توسط شرکت «والنووا» ساخته شده است اوایل ماه مه در جریان یک آزمایش که در بیش از ۲۰ پایگاه در سراسر انگلیس و دو بیمارستان در ادینبورگ و گلاسگو اجرا می‌شود به چهار هزار بزرگسال تزریق کنند. تمامی شرکت کنندگان در این آزمایش دو شات از این واکسن را به فاصله چهار هفته دریافت می‌کنند.

این اقدام به دنبال نتایج امیدوارکننده مرحله اول آزمایش بالینی این واکسن انجام می‌شود؛ نتایج مرحله اول آزمایش بالینی واکسن کرونای یاد شده نشان داد که تزریق دو شات این واکسن واکنش ایمنی خوبی در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

درصورتی که نتایج مرحله نهایی آزمایش بالینی این واکسن نیز خوب پیش رود، والنووا امیدوار است که تا تابستان امسال تاییدیه برای استفاده از واکسن خود را بدست آورد.

واکسن کرونا والنووا بر اساس یک فناوری سنتی ساخته شده است. این واکسن از ویروس غیرفعال کرونا برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کند، روشی که بیش از ۵۰ سال پیش برای فلج اطفال ایجاد شد و در واکسن‌های آنفلوانزا، هاری و هپاتیت آ استفاده می‌شود.

این واکسن به جای این که تنها در بر دارنده پروتیین سطحی اسپایک باشد، کل ویروس را در خود جای داده بنابراین ممکن است محافظت گسترده تری در برابر بیماری کرونا و واریان‌های نگران کننده ناشی از بروز جهش‌ها در پروتئین اسپایک ایجاد کند.

در این آزمایش ارزیابی می‌شود که آیا واکسن والنووا آنتی بادی‌های خنثی کننده بیشتری در برابر ویروس کرونا نسبت به واکسن آسترازنکا تولید می‌کند یا خیر.

منبع: ایرنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی