تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

فرماندار شاهرود: بیمه مشکل روستائیان را برطرف نکرده است

فرماندار شاهرود ضمن تاکید بر اینکه بیمه روستایی با پرداخت‌های اندک غرامت و آن هم بی‌موقع به کشاورزان نمی‌تواند مشکلات روستائیان را برطرف کند، گفت: باید برای حمایت این قشر فکری کرد.

کد خبر: ۸۸۴۳
۱۳:۲۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد کرم محمدی ظهر چهارشنبه در اجلاس مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و کشاورزی به میزبانی میامی ضمن بیان اینکه امروز دولت افتخار دارد تا به نمایندگی نظام آرزوی چندین ساله مردم را که همان برخورداری از ارزش‌افزوده از بیت‌المال است را برآورده کند که مجلس نیز آن را تصویب کرده است، تأکید کرد: امروز شوراها، دهیاران و شهرداران ما از این مهم برای آبادانی کشور استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما می‌خواهیم تا همه شهرداران، دهیاران و بخشداران و ... رعایت اولویت‌ها را در اعتبارات ناشی از ارزش‌افزوده رعایت کنند تا روستائیان با همه سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، روستاها را رها نکنند.

وجود مشکلات در فضای کسب‌وکار

فرماندار شاهرود گفت: متأسفانه ما در کسب‌وکار مشکلاتی داشته‌ایم که هنوز هم ادامه‌دارند اما مردم ما باشهامت و مقاوم هستند که بسیاری از خوبی‌های این کشور را خلق کرده‌اند. میامی و شاهرود بیش از هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند که این نشان می‌دهد باور و اعتماد مردم به‌نظام و انقلاب اسلامی ناگسستنی است و لذا باید این سرمایه اجتماعی را قدر دانست.

محمدی گفت: بسیاری از طرح‌هایی که انجام‌شده برای مردم خوب بوده‌اند اما وقتی بهتر هستند که به‌موقع انجام بگیرند. ما در حوزه بیمه روستایی شاهد پرداخت حق بیمه به‌موقع از سوی روستائیان و کشاورزان هستیم اما وقتی پرداخت‌ها به ایشان به‌موقع انجام نمی‌شود کام کشاورزان را تلخ کرده‌ایم.

وی افزود: مردم ما میراث داران فرهنگ خون و شهادت هستند و ما نمی‌توانیم بگوییم که مشکلات آن‌ها به ما ربط ندارد امروز از روحانیان و نمایندگان و قوای سه‌گانه تا مسئولان عادی باید در خدمت‌رسانی به مردم رعایت حال همگان را کنیم.

حاشیه‌نشینی در سایه بی‌توجهی به روستاها

فرماندار شاهرود گفت: ما اگر روستاها را تقویت نکنیم قطعاً هرچه هزینه در روستاهای ما شده هدر خواهد رفت، امروز در شاهرود و خصوصا در بخش بیارجمند شاهد روستایی هستیم که در آن‌یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده اما ساکنانش چند پیرمرد و پیرزنی هستند که آن‌ها هم به کمک فوری نیاز دارند لذا حاکمیت باید فکر افرادی که سال‌های سال کوشش کرده و رنج‌کشیده‌اند باشد و آن‌ها را دریابد.

محمدی بیان کرد: با این روندی که در رابطه با بیمه کشاورزی پیش می‌رود متأسفانه باید گفت نتوانسته‌ایم روستاییان را خیلی کمک کنیم، مایکی از دردهایمان امروز آسیب جامعه است، در کشورمان بحران هویت در حال آغاز شدن است، سرمایه اجتماعی، باور، شفافیت و ... آسیب‌دیده‌اند و روستایی‌های ما در مجاورت شهرها سکونت گزیده‌اند تا شاهد ایجاد سکونت‌های غیر رسمی باشیم.

وی افزود: ما باید روستایی و عشایر را تقویت کنیم و گرنه آن روستایی پس از سال‌ها ناچار است باقی مانده عمر خود را در حاشیه بگذراند و چه کسی است که نداند حاشیه‌نشینی آتشی به سرمایه‌های اجتماعی است و اگر همه سرمایه‌های کشور را برای درمان حاشیه‌ها و آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم باز هم کم است؟

فرماندار شاهرود گفت: مگر این نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی ماهانه در جلسه معضلات اجتماعی شخصاً حضور پیدا می کنند؟ آیا این نشان نمی‌دهد که معظم له خطر را دریافته‌اند؟ امروز باید گفت خطر و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و ... پشت در خانه تمام مردم وجود دارد لذا باید گفت اگر روستایی در روستا ماندگار نشود هر روز به جمعیت ناراضی افزوده می‌شود و خیلی از مسائل تحت تاثیر قرار می‌گیرد پس باید شرایط روستائیان را بهبود بخشید که این امر به بیمه روستایی هم باز می‌گردد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی