تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

مذاکرات وین ثمربخش باشد، نتیجه انتخابات به نفع طیف اعتدالی تغییر می‌کند

یک استاد دانشگاه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین‌موضوع مورد منازعه در ایران، سیاست خارجه است و در انتخابات نیز این موضوع بسیار پررنگ خواهد بود و اگر مذاکراتی که در حال حاضر در حال جریان است ثمربخش باشد، نتیجه انتخابات به نفع طیف سیاسی اعتدالی خواهد بود.

کد خبر: ۸۸۲۵۸
۰۹:۰۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

مذاکرات وین

دیدارنیوز - دکتر روح‌الله اسلامی در خصوص تاثیر احیای برجام بر انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری امسال، مانند دوره قبلی، منازعه روی مسئله توسعه سیاست خارجه خواهد بود. در زمان جنگ، بحث اصلی "توسعه امنیت" بود، در دوره مرحوم هاشمی رفسنجانی بحث "توسعه اقتصادی"، در دوره خاتمی " توسعه سیاست داخلی و فرهنگی"، در دوره احمدی‌نژاد "توسعه اجتماعی" و در دوره روحانی "توسعه‌های سیاست خارجی" مدنظر بود.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان در ایران خواستار اشتغال و برخورداری از استانداردهای زندگی است، افزود: تامین همه این‌ها نیاز به مراودات بین‌المللی دارد. بنابراین در حال حاضر مهم‌ترین‌موضوع مورد منازعه در ایران، سیاست خارجه است و در انتخابات نیز این موضوع بسیار پررنگ خواهد بود و اگر مذاکراتی که در حال حاضر در حال جریان است ثمربخش باشد، نتیجه انتخابات به نفع طیف سیاسی اعتدالی خواهد بود.

عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جامعه را قشر خاکستری تشکیل داده و این افراد رایی تعیین‌کننده دارند، خاطرنشان کرد: این افراد یا رای نمی‌دهند، یا اگر رای دهند به جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب رای می‌دهند. اگر برجام احیا شود، احتمال اینکه از این ۴۰، ۵۰ درصد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در انتخابات شرکت کنند، وجود دارد.


اسلامی با بیان اینکه سیاست خارجه یک وجه منافع ملی دارد و منافع ملی باید برای همه مردم مهم باشد، عنوان کرد: آقای ظریف به این دلیل اعلام می‌کند قصد حضور در انتخابات را ندارد، چون می‌خواهد بگوید نباید سیاست خارجه را داخل بازی‌های سیاست داخلی برد. البته در نهایت نخبگان روی ایشان اجماع خواهند کرد تا کار نیمه تمام را به پایان برساند. ایشان چهره‌ای علمی و باتجربه است که می‌تواند امید را در جامعه احیا کند.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه برخی در ایران با انجام تندروی‌هایی، هدف از کار انداختن برجام را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: البته رهبری مانع این تندروی‌ها می‌شوند، چراکه برجام و انجام مذاکرات وین یک تصمیم حاکمیتی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
پایان بازی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی