تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بررسی «محصولات تراریخته» در نشستی دانشجویی

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی دانشگاه گلستان با همکاری انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه شهید بهشتی، وبینار "محصولات تراریخته" برگزار می‌کند.

کد خبر: ۸۷۹۴۱
۱۳:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

بررسی محصولات تراریخته

دیدارنیوز ـ به محصول، گیاه یا حیوانی که برای بهبود و پیشرفتش، دستکاری ژنتیکی شده باشد، محصول تراریخته می‌گویند.

«محصولات تراریخته» یا ترانس ژنیک (transgenic) یا «محصولات تغییر ژنتیکی داده شده» (GMCs) گیاهان مورد استفاده در کشاورزی هستند که DNA آن‌ها با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک تغییر داده شده است.
در اغلب موارد هدف از این تغییرات ژنتیک وارد کردن صفت جدیدی به گیاه است که به طور طبیعی در گونه‌ها وجود ندارد. نمونه‌های این کار در محصولات غذایی شامل ایجاد مقاومت به آفت ها، بیماری‌ها یا شرایط محیطی مشخص یا کاهش ضایعات مقاومت به مواد شیمیایی (مقاومت به علف کش ها) یا بهبود خصوصیات تغذیه‌ای آن محصول است. نمونه‌های این کار در محصولات غیر غذایی شامل تولید عوامل دارویی، سوخت‌های زیستی و سایر مواد سودمند صنعتی و زیست پالایی (استفاده از ارگانیسم‌ها برای برطرف کردن یا خنثی کردن آلاینده‌ها در یک محل آلوده) است.
اجماع علمی در حال حاضر بر این است که غذا‌های تولیدشده از محصولات تراریخته نسبت به غذا‌های معمول خطر بیشتری برای سلامت انسان ندارند، اما هر غذای تراریخته پیش از ورود به بازار باید به صورتی مورد به مورد آزمایش شوند.

این وبینار با ارائه حضور و ارائه دکتر کامران خلیلی و دکتر حسین عسکری ـ عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی، روز جمعه سوم اردیبهشت، ساعت ۱۷ تا ۱۹، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://adobe ۳.gu.ac.ir/zist مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی