تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نام دختر قذافی از لیست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا خط خورد

دادگاه اتحادیه اروپا دستور داد، نام دختر قذافی از فهرست تحریم شدگان سال ۲۰۱۱ خارج شود، زیرا "او دیگر تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی نیست".

کد خبر: ۸۷۹۱۹
۱۲:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

دختر قذافی

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه اتحادیه اروپا که مقر آن در لوکزامبورگ است، همچنین در حکم خود تاکید کرد، عایشه قذافی، دختر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی سال‌ها در این کشور اقامت نداشته و پرونده وی هیچگونه مشارکتی را در عرصه سیاسی لیبی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتحادیه اروپا گفت، شورا تصمیم دادگاه در مورد لغو تصمیمات مربوط به درج نام عایشه قذافی،  در لیست تحریم‌های‌ لیبی را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و در مورد نحوه پیشبرد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی توضیح داد، نام وی حداقل تا پایان دوره احتمالی تجدیدنظر شورا، یعنی دو ماه، همچنان در لیست باقی می‌ماند.

تصمیم درباره درج یا حذف نام یک شخص یا شرکت از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا، به اتفاق آرا توسط کشورهای عضو شورای اروپا اتخاذ می‌شود.

عایشه قذافی در فوریه ۲۰۱۱ در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت و نام وی  طی بازنگری‌های این لیست در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ باقی ماند.

نام معمر قذافی که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ سرنگون و کشته شد و همچنین پسرانش خمیس، معتصم و سیف العرب که در جریان انقلاب  لیبی کشته شدند، در این لیست است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی