تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ترفند‌های تازه ویروس هفت خط کرونا برای فریب سیستم ایمنی بدن

یک دانشیار ویروس شناسی معتقد است: ویروس کرونا برای فرار از سیستم ایمنی برخی بیماران احتمالا تغییراتی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد سرخوشه‌هایی می‌شود که امیدواریم واکسن‌ها، برخی دارو‌ها و سیستم ایمنی خود فرد بتوانند این فریب ویروس را خنثی کنند.

کد خبر: ۸۷۸۷۵
۱۱:۲۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

ترفند‌های تازه ویروس کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر اکرم آستانی روز پنجشنبه افزود: اینکه این ویروس تا چه زمانی می‌خواهد در بین انسان‌ها مانور دهد مشخص نیست، اما نکته مهم این است که واکنش‌های سیستم ایمنی و عوارض آن بیشتر از اثرات این ویروس باعث وخیم‌تر شدن حال بیماران و مرگ آن‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک مخصوصا در فضا‌های بسته، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها حتی بعد از تزریق واکسن، مهم است، چون هنوز ناشناخته‌ها در مورد این ویروس زیاد است.

وی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بدون وسواس بیش از حد تاکید کرد و اظهار داشت:
استفاده زیاد از ضد عفونی کننده‌ها خود گاهی باعث مسمومیت می‌شود.

دکتر آستانی با بیان اینکه وقتی می‌گفتند "ویروس از طریق سطوح، منتقل می‌شود" بعضی افراد زندگی خود را با الکل آغشته کرده بودند اضافه کرد: استفاده زیاد از الکل، معنا ندارد؛ اخیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مردم نگران انتقال ویروس از طریق سطوح و غذا نباشند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه به زودی با واکسیناسیون جمعی، شاهد کاهش مانور این ویروس در جامعه باشیم یادآور شد: شست و شوی مکرر دست‌ها لازم است، اما در جایی که آب نباشد می‌توانیم از الکل استفاده کنیم.

این ویروس شناس یزدی افزود: تاکید من بر استفاده معقولانه از الکل به این دلیل است که خیلی از افراد برای استفاده از آن وسواس به خرج می‌دادند که همین امر موجب مسمومیت آن‌ها میشد.

وی ویروس کرونا (sars-cov ۲) را جزو ویروس‌های rna دار دانست که به همراه ویروس مرس و سارس در خانواده کرونا قرار دارند؛ این خانواده، ژنوم و اسید نوکلییک بزرگ دارند، مکانیسم تصحیح ژنوم آن‌ها کم است و به همین علت تغییرات ژنتیکی در آن‌ها زیاد اتفاق می‌افتد.

به گفته وی محققین احتمال می‌دادند که این ویروس مثل سارس، محو شود یا مثل مرس کمتر شود که هنوز محقق نشده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی