تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
متخصص بیماری‌های عفونی:

تا ۳ هفته آینده حتی المقدور از خانه خارج نشوید

یک متخصص بیماری‌های عفونی به افراد توصیه کرد، با توجه به گسترش شیوع کرونا، تا سه هفته آینده حتی المقدور از خانه خارج نشوند.

کد خبر: ۸۷۸۴۷
۱۰:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

وضعیت کرونا از خانه خارج نشوید

دیدارنیوز ـ دکتر سیاوش وزیری با بیان اینکه شرایط بلحاظ گسترش شیوع کرونا وخیم است، گفت: واریانتی که امروزه به نام واریانت بریتانیایی در جامعه در حال چرخش است، قدرت سرایت بیشتری دارد و چسبندگی آن به مجاری تنفسی قوی‌تر است و به این لحاظ می‌تواند خطرناکتر باشد.

وزیری افزود: این بیماری خصوصا برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماران دیابتی، سرطانی و بیماران مزمن کبدی و کلیوی خطرناکتر است. زنان باردار نیز در صورت ابتلا شرایط وخیم تری نسبت به دیگران خواهند داشت، لذا در دوران بارداری باید پروتکل‌های بهداشتی قوی‌تر رعایت شود.

وی در خصوص نگهداری بیماران مبتلا به کرونا در منزل نیز گفت: چنانچه این بیماران دچار تنگی نفس، افت سطح هوشیاری، افت فشار و یا کبودی دست و پا شدند، این‌ها از نشانه‌های پیشرفت بیماری است و باید سریعا جهت بستری به مراکز درمانی منتقل شوند.

وزیری در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: تا سه هفته آینده شرایط وخیمی داریم و توصیه این است افراد حتی‌المقدور از خانه خارج نشوند. در صورت اجبار به خروج از منزل هم باید حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی