تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

قانعی: واکسن‌های ایرانی کرونا با حجم زیاد از شهریور وارد بازار می‌شوند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه بحران واکسن کرونا در کشور با ورود تولیدات داخلی از شهریور ماه برطرف خواهد شد، گفت: واکسن‌های کرونا داخلی از شهریور ماه با حجم زیادی وارد بازار می‌شوند.

کد خبر: ۸۷۳۹۲
۰۸:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

واکسن‌های ایرانی کرونا

دیدارنیوز ـ دکتر مصطفی قانعی افزود: اولین واکسن ایرانی از اواخر خرداد ماه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد و به تدریج این روند شتاب می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراحل تولید واکسن داخلی کرونا در حال طی شدن است، گفت: تاکنون چهار مجموعه مجوز ورود به کارآزمایی بالینی را اخذ کردند و این مجموعه‌ها با تمام تلاش در حال فعالیت هستند تا محصول امن، موثر و با کیفیت در اختیار هموطنان قرار گیرد.

قانعی بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و وزارت دفاع سه مجموعه داخلی هستند که در حال تولید واکسن کرونا می‌باشند و مجموعه چهارم کار مشترک ایران و کوبا که توسط انتستیتو پاستور در حال انجام است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد که تا مهرماه امسال چهار مجموعه دیگر هم مجوز کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی را بگیرند.

وی درباره تولید مشترک واکسن کرونا اظهار داشت: علاوه بر تولید واکسن‌های داخلی، همکاری مشترک با برخی از کشور‌ها از جمله برای ساخت واکسن انجام می‌شود.

قانعی با بیان اینکه تولید واکسن گامالیا با یک شرکت روسی در حال انجام است، ادامه داد: واکسن مشترک استرالیا یکی دیگر از کار‌های مشترک که در حال مراحل تولید خود است.

وی ادامه داد: واکسن کرونا مشترک ایران و کوبا مجوز کمیته اخلاق در پژوهش‌های پزشکی را دریافت کرده و تا چند روز آینده وارد مرجله سوم کارآزمایی بالینی می‌شود.

گفتنی است: واکسن " کوو ایران برکت" ستاد اجرایی فرمان امام در حال طی کردن مرحله دوم تست انسانی خود است و به زودی وارد مرحله سوم می‌شود.

واکسن " رازی کوو پارس " هم در انتهای مرحله اول تست بالینی است و در صورت کسب مجوز‌های لازم به زودی مرحله دوم را آغاز خواهد کرد.

واکسن پاستور کار مشترک ایران و کوبا است که مراحل اول و دوم تست انسانی خود را در کوبا طی کرده و علاوه بر انجام مرحله سوم در کوبا، این مرحله به زودی در ایران هم انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی