تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...

شناسایی ۷۰۰۰ مبادی تولید پسماند بیمارستانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰۰ مبادی تولید پسماند بیمارستانی شناسایی شده است، گفت: از این میان تنها ۲۶۰۰ مرکز با شهرداری تهران قرارداد منعقد کرده‌اند.

کد خبر: ۸۷۳۵
۱۲:۴۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - عبدلی در جریان بررسی لایحه شهرداری در خصوص اصلاحیه تعیین بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع‌آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی گفت: حوزه پسماند حوزه‌ای حساس و گسترده است که اگر فرصتی توسط شورا داده شود، به بیان برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند در این حوزه خواهم پرداخت.

وی افزود: درباره پسماندهای پزشکی صراحت قانونی وجود دارد که متولی آن وزارت بهداشت است؛ اما در حال حاضر مدیریت این پسماند به گردن شهرداری تهران افتاده است. در حالی که به عنوان شهرداری وظیفه‌ای برای جمع‌آوری و دفن پسماندهای ویژه پزشکی نداریم.

عبدلی ادامه داد: ما نه آمار تناژی از این نوع پسماند داریم و نه حتی مبادی تولید این نوع پسماند را می‌دانیم. در حال حاضر ۷۰۰۰ مبادی تولید این نوع از پسماند را شناسایی کردیم که شامل ۱۶۴ بیمارستان، آزمایشگاه و مطب پزشکی است.

 وی تاکید کرد: محیط زیست در نامه‌ای به شهرداری اعلام کرده است که هیچ بیمارستانی زباله‌های بیمارستانی را عادی و بی‌خطر نمی‌کند. ما برای جمع‌آوری این نوع از زباله‌های ویژه ۴۱ خودروی ویژه اختصاص داده‌ایم و برای هر کیلو از این نوع زباله باید۱۸۶۰ تومان دریافت کنیم. از ۷۰۰۰ مبادی تولید این نوع از زباله تنها ۲۶۰۰ مرکز با ما قرارداد بسته‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مرجع صدور مجوز حرف پزشکی، وزارت بهداشت است، افزود: متاسفانه حتی ما نمی‌توانیم تناژ تولیدی پسماندهای پزشکی را احصا کنیم. سال گذشته شورای اسلامی شهر تهران تصویب کرد که زباله‌سوز پزشکی احصا شود پس از فراخوان چند شرکت برای این کار اعلام آمادگی کردند که نهایتا با یک شرکت هلندی قرارداد بسته شد و مقرر شد با قیمت ۱۲۱۰ تومان هر کیلو زباله پزشکی را از بیمارستان‌ها تحویل بگیرند اما علت اینکه این قرارداد اجرایی نشد و به پیش نرفت عدم تامین مالی توسط وزارت بهداشت بود که در این حوزه همکاری نمی‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی