تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

جریمه مخدوش کردن پلاک چیست؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات مخدوشی و پوشش پلاک در پایتخت خبر داد.

کد خبر: ۸۷۲۴۶
۱۰:۰۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

جریمه مخدوش کردن پلاک

دیدارنیوز ـ سرهنگ علی همه‌خانی در گفتگویی درباره نحوه برخورد پلیس با تخلفاتی نظیر پوشش پلاک در پایتخت گفت: ماموران پلیس راهور همواره با حضور در مبادی ورودی طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا به شکل محسوس و نامحسوس بر تخلفاتی نظیر پوشش یا تغییر در ارقام پلاک خودرو نظارت داشته و در کنار دوربین‌ها به شکل حضوری و فیزیکی نیز با این موارد برخورد می‌کنند. به همین دلیل نیز ارتکاب چنین تخلفاتی در طول روز و در این مناطق در سال‌های اخیر بسیار کاهش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده متاسفانه شاهد آن هستیم که معدود رانندگانی اقدام به تخلف پوشش و مخدوش کردن پلاک خودروی خود می‌کنند که این موضوع از دید و رصد دوربین‌ها و ماموران پلیس دور نیست و به جد با آن برخورد می‌کنند.

همه‌خانی ادامه داد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور، ماسک، کاغذ و برچسب می‌کنند و قصد تردد در مناطق طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا یا تردد در ساعات منع تردد شبانه را داشته باشند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰تومان، برای ورود غیرمجاز به محدوده نیز جریمه خواهند شد و در کنار آن به دلیل ارتکاب جرم به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور در سطح معابر پایتخت به صورت فیزیکی حضوردارند و همچنین با استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه با رانندگان متخلفی که پلاک خودرویشان را به هرنحوی دست کاری و مخدوش کرده یا بپوشانند برخورد خواهند کرد.

همه‌خانی تاکید کرد: اجرای طرح برخورد با تخلف مخدوش کردن یا پوشاندن پلاک در ساعت منع تردد نیز به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس راهور قرار داشته و گشت‌های محسوس و نامحسوس شبانه پلیس با آن برخورد خواهند کرد.

به گفته وی، به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده ودر صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌ها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

همه‌خانی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی