تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

سلحشوری: ما قوه مجریه نیستیم و اختیار نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما قوه مجریه نیستیم و اختیار نداریم وظیفه مجلس وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون است.

کد خبر: ۸۷۲۳
۱۲:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - پروانه سلحشوری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 13 شهریور 97) گفت: مردم به ما نمایندگان می‌گویند حرف نزنید عمل کنید اما ما قوه مجریه نیستیم و اختیار نداریم وظیفه مجلس وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که از نظر اقتصاد ملی پول ما بی‌ارزش‌ترین واحدهای پول دنیاست. گرانی، رانت، احتکار و فساد بیداد می‌کند. از نظر اجتماعی بیکاری، فقر، فحشا، نبود آزادی‌های اجتماعی از جمله بازداشت فعالان مدنی و صنفی به طور روزمره دیده می‌شود.

سلحشوری ادامه داد: دانشجویان، وکلا، معلمان، کارگران، فعالان زیست‌محیطی در حبس و حصر و ستاره‌دار شدن قرار دارند، بی‌احترامی به قانون، عدم اعتماد اجتماعی، خشونت گسترده، بحران‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و تداخل فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم. حال رئیس جمهور بگوید بحران نداریم. آقای رئیس جمهور فعلاً با ابرچالش‌ها روبه‌رو هستیم و همه این را می‌دانند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه اینهایی که گفته شد هیچ گونه سنخیتی با نام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب ندارد، با بسته نگه داشتن دهان منتقدان اثری از جمهوریت باقی نمانده و با فساد و احکام ناعادلانه قضایی مدینه فاضله اسلامی که آرزوی آن را داشتیم را نهادینه نکرده‌ایم.

وی افزود: می‌خواستم از قوه قضاییه که پایه عدالت و جمهوریت و آزادی جامعه است انتقاد کنم و ناکارآمدی و ناتوانی آن را گوشزد کنم اما دریغ از یک گوش شنوا، می‌خواستم رئیس جمهور و دولت را نقد و گلایه‌های به حق مردم را بیان کنم و نارضایتی جدی مردم را بگویم، دیدم آقای رئیس جمهور در بین گزینه‌ها، گزینه‌های نظارت استصوابی بهتر به نظر می‌رسید. وی در مجلس به بهانه توصیه‌های رهبری پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به ملت و نمایندگان نداد.

سلحشوری خاطرنشان کرد: می‌خواستم از امتیازگیری و بده و بستان‌هایی که می‌گویند برخی نمایندگان انجام می‌دهند صحبت کنم و اینکه طرح‌هایی که بعضاً مطرح می‌شود اولویت کشور و جامعه نیست و وقت مجلس را می‌گیرد و اینکه روزهای بسیاری به طرح سؤال و استیضاح بی‌نتیجه و بی‌فایده می‌گذرد اما باز دیدم اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه انتخاب بهتری را نداده است و مردم به ناچار ما را انتخاب کرده‌اند که شاید جای فرد دیگری را که حقش نمایندگی بود گرفته‌ایم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می‌خواستم از نهادهای نظامی و شبه‌نظامی و حضور همه‌جانبه آنها در امور کشور انتقاد کنم اما مگر می‌‌شود به گروهی که سه‌گانه قدرت، ثروت و نیروی نظامی را با هم دارد اعتراض کرد، می‌خواستم از فقر و گرانی و بیکاری و درد مردم بگویم اما دیدم چه بگویم که اینقدر دولت آشکار و پنهان وجود دارد که نمی‌دانی چه کسی مسئول اقتصاد است. می‌خواستم از صدا و سیما انتقاد کنم اما دیدم که آنها خود را بسیار فراتر از پاسخگویی به ملت و نمایندگان می‌داند.

وی افزود: می‌خواستم همچون گذشته برای تظلم‌خواهی به روحانیت حامی مردم رجوع کنم و به آنها شکایت ببرم اما متأسفانه دغدغه امروز بعضی روحانیون ما به جای آنکه فقر و فساد و دین‌گریزی جوانان و اختلاس از بیت‌المال باشد درگیر تار موی زنان و دوچرخه‌سواری آنان است.

سلحشوری خاطرنشان کرد: به خدا پناه می‌برم و خطابم را مقام رهبری قرار می‌دهم زیرا اعتقاد دارم که تنها راه برون‌رفت از ابرچالش‌های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است، همان‌گونه که 10 سال پس از انقلاب در زمان امام خمینی (ره) نیاز به بازنگری قانون اساسی احساس شد و چنین نیز شد اکنون از مقام رهبری تقاضا دارم در مواردی که به نظر می‌‌رسد جمهوریت و اسلامی بودن نظام آن طور که باید در جامعه شکل بگیرد صورت نگرفته به تغییرات در این حوزه‌ها کمک کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه سیاست خارجی و نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بُعد جمهوریت نظام را به شدت تضعیف کرده است که نیاز به همه‌پرسی و رأی و نظر مردم در این موارد داریم. باشد تا به کمک مردم به سلامت از این پیچ تاریخی عبور و به بازگشت اعتماد عمومی و انسجام ملی کمک کنیم تا اینکه دشمنان نتوانند به گزافه‌گویی در این باره بپردازند.

وی افزود: نهادهای نظامی به پادگان‌ها بازگردند و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد ارائه راهکارهای حمایتی برای طبقات فرودست تا برخورداری کامل آنان از شغل، مسکن، درآمد و زندگی آبرومند در دستور کار قرار گیرد. 

سلحشوری در پایان افزود: آزادی محصورین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی و عفو آنها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان، صدا و سیمای پاسخگو و اعطای مجوز قانونی به بخش خصوصی تا اینکه انحصار صدا و سیما شکسته شود تا مردم کمتر به رسانه‌های بیگانه روی آورند، مورد مطالبه است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی