تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

استقلال ۳ ـ الشرطه عراق صفر؛ صدرنشینی آبی اوریجینال!

در ادامه دور دوم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و الشرطه عراق به مصاف هم رفته‌اند.

کد خبر: ۸۷۲۰۷
۰۱:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

گزارش زنده: استقلال صفر ـ الشرطه عراق صفر

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دیدار استقلال و الشرطه عراق در شرایطی برگزار شد که اگر استقلال در این بازی به پیروزی برسد، به تنهایی در صدر گروه مرگ تکیه خواهد زد. استقلال امشب با پیراهن سفید بازی می‌کند و حریف عراقی‌اش که به آن پلیس عراق هم گفته می‌شود با لباس آبی تیره به میدان آمده است. امشب مشخص می‌شود آبی اصیل و اوریجینال کدام است!

ترکیب استقلال: محمدرشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هروویه میلیچ، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

ترکیب الشرطه: احمد بسیل، کرار عامر، سعد ناطق، علی فائز، فهد یوسف، امجد عطوان، علی فیصل، علا علی، حوسام خادم، سعد عبدالعامر و محمد داود

دیدار حساس دو تیم استقلال و الشطه با سوت داور سریلانکایی آغاز شد و استقلال از همان ابتدا سعی کرد ابتکار عمل را در حمله به دست بگیرد. مهدی قایدی نخستین فرصت را ایجاد کند و به گل برسد اما احمد بسیل مانع شد

در دقیقه 11 اتفاق عجیبی افتاد که قطعا بر سرنوشت مسابقه تاثیر خواهد گذاشت. حسام خادم بازیکن الشرطه خطای خطرناکی بر روی فرشید اسماعیلی انجام داد و داور او را با کارت قرمز از بازی اخراج کرد تا شوک بزرگی به تیم عراقی وارد شود.

در دقیقه 16 شوت آرش رضاوند در آستانه ورود به دروازه با واکنش بسیل همراه شد و به اوت رفت.

با اخراج بازیکن الشرطه، چند دقیقه‌ای طول کشید تا شرایط عادی شود. تغییر سیستم در بازی الشرطه باعث شد چند دقیقه‌ای استقلال خود را با شرایط تازه تطبیق دهد.

در دقیقه 21 این الشرطه بود که دو بار در محوطه جریمه استقلال ظاهر شد و شوت بازیکن این تیم از بالای دروازه به اوت رفت تا مشخص شود حریف در حال بازیابی روحیه خود است.

شوت مسعود ریگی در دقیقه 23 استقلال را به موقعیت حمله بازگرداند. مرادمند در دقیقه 26 کارت زرد استقلال را از داور گرفت. 

تا دقیقه 30 بازی استقلال همچنان در تلاش است تا دروازه الشرطه را باز کند. تیم عراقی در دفاع خوب است و به سرعت هم توپ را به موقعیت حمله انتقال می‌دهد.

استقلال تا دقیقه 35 سعی کرد با پاسکاری مداوم و باحوصله خط دفاعی حریفش را باز کند اما الشرطه به شدت دفاع می‌کند و به سرعت هم ضدحمله می‌زند. در همین دقیقه شوت مهاجم الشرطه را مظاهری مهار کرد.

در چهلمین دقیقه ضربه کرنر نصیب استقلال شد اما محوطه شش قدم الشرطه پر از «پلیس» عراقی است!

گل اول استقلال: حرکت از چپ و همکاری بین قایدی و نادری باعث به ثمر رسیدن گل اول استقلال شد. قایدی موقعیت را ساخت و محمد نادری مثل یک فوروارد کار را تمام کرد.

گل نادری در بهترین زمان به ثمر رسید و قطعا زمان استراحت بین دو نیمه را برای الشرطه پر از اضطراب خواهد کرد. در 2 دقیقه اضافی هم اتفاق خاصی در زمین نیفتاد.

نیمه دوم

با توجه به تساوی الدحیل قطر و الاهلی عربستان دردیگر بازی این گروه و البته اتفاقاتی که در نیمه اول رخ داد به نظر می‌آید استقلال شانس بسیار خوبی برای ایستادن در صدر جدول را خواهد داشت. نیمه دوم نیز قطعا آبستن حوادث زیادی خواهد بود.

استقلال در ابتدای نیمه دوم سبحان خاقانی را به جای میلیچ به زمین فرستاد و به نظر می‌آید به دنبال دوندگی و جسارت بیشتر است.

الشرطه کماکان در نیمه دوم نیز با فرشید اسماعیلی درگیر است و بازیکنان روی بازیکن استقلال زیاد خطا می‌کنند.

الشرطه برای دقایقی با استفاده از بازیکنان تکنیکی و پا به توپ خود در نزدیکی دروازه استقلال دید اما خطر مهمی ایجاد نکرد. در مقابل بازیکنان استقلال اشتباهات زیادی در پاسکاری و حفظ توپ از خود نشان می‌دهند.

گل دوم استقلال: باز شدن یک روزنه در خط دفاعی الشرطه مساوی شد با حرکت فرشید اسماعیلی و ضربه دقیق او که به گل دوم تبدیل شد. 

جالب است که زوج رویایی خط حمله استقلال یعنی قایدی و دیاباته در این بازی پایشان به گل باز نشده است.  

گل سوم استقلال: در دقیقه 64 پاس عمقی فرشید اسماعیلی در عمق دفاع الشرطه نصیب شیخ شد و او هم با یک چرخش دقیق و ضربه نامتعادل سومین گل تیم را به حریف عراقی زد.  

پس از گل سوم، فرهاد مجیدی همزمان سه تعویض کرد و عارف غلامی به جای نادری، موسوی به جای غفوری و مهری به جای اسماعیلی وارد میدان شدند.

در دقیقه 74 آرش رضاوند نزدیک بود دروازه الشرطه را باز کند اما ضربه او بعد از برخورد به دیرک عمودی به سمت خط اوت رفت. در کنار او شیخ دیاباته هم آماده گلزنی بود اما پاس به او نرسید.

تعویض دیگر در استقلال آرمان رمضانی بود که به جای قایدی به زمین وارد شد. بازیکن الشرطه به فاصله کمی روی رمضانی خطا کرد. 

در 10 دقیقه پایانی استقلال متکی به بازیکنان جوان خود است و به نظر می‌آید تمایل بازیکنان جدید برای باز کردن دروازه الشرطه ممکن است منجر به حمله حریف و غافلگیری استقلال شود.

بازی برای دقایقی رو به خشونت گرایید و بازیکنان الشرطه چند بار بازیکنان استقلال از جمله ریگی و غلامی را مضروب کردند و داور هم دست به جیب شد و کارت زرد نشان داد.

شیخ دیاباته در دقایق پایانی یک فرصت نصفه و نیمه به دست آورد که به جایی نرسید. استقلال بازی را با احتیاط اداره می‌کند و به نظر منتظر شنیدن صدای سوت پایان بازی است. در واقع فرصت برای جبران الشرطه نیز تمام شده است. 

استقلال با این برد صدرنشین گروه می‌شود و در عین حال نشان می‌دهد که آبی اصیل آنها هستند نه تیم پلیس عراق. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی