تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ماکرون: باید در روابط با روسیه "تحریم و گفتگو" با هم وجود داشته باشند

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد، رویکرد مربوط به روابط با روسیه باید بر پایه دو ستون "گفتگو" و "تحریمها" باشد.

کد خبر: ۸۷۰۷۲
۱۰:۵۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

ماکرون: باید در روابط با روسیه

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با یک برنامه شبکه سی.بی.اس گفت: من فکر می‌کنم تحریمها به نوبه خود کافی نیستند اما تحریمها بخشی از یک بسته هستند. من قطعا گفتگوی سازنده را ترجیح می‌دهم اما شما برای داشتن یک گفتگوی سازنده و کافی باید اعتبار داشته باشید.

ماکرون در ادامه این صحبتهایش تصریح کرد، اگرچه کاملا میل مشترکی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به جهت داشتن یک گفتگوی باز با روسیه دارد اما فکر می‌کند لازم است "خط قرمزهای روشنی با روسیه" با هدف معتبر بودن تعیین شود. ماکرون اظهار کرد که در روابط با روسیه "رویکردی با دو ستون" لازم است.

وی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به باثبات سازی بسیاری از بحرانهای موجود در جهان امروز بپردازیم نیازمند یک گفتگوی باز و صریح با روسیه هستیم. وی افزود، تحریم‌ها نیز با این وجود "بعد از یک رفتار غیرقابل قبول" و "زمانی که ما همراستا نیستیم" مورد نیاز هستند.

این در حالی است که روز پنجشنبه آمریکا تحریمهای جدیدی علیه ۳۲ شخص و شرکت روسی از بابت نقش داشتن در مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین هک کردن شبکه‌های نرم افزاری آمریکا اعمال کرد. علاوه بر آن آمریکا ۱۰ دیپلمات روسیه را نیز از خاک خود اخراج کرد.

وزارت امور خارجه روسیه این تحریمهای جدید آمریکا را محکوم کرده و آنها را مغایر با منافع دو کشور دانست.

مسکو نیز در پاسخ به تحریمهای آمریکا علیه روسیه اقدام به ممنوع ساختن ورود هشت شهروند آمریکایی‌ها به خاک این کشور شامل مقامهای بلندپایه‌ای نظیر دادستان کل، وزیر امنیت داخلی، مدیر اطلاعات مالی و مدیر اف.بی.آی کرد.


منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی