تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آغاز نشست معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران و معاونان سیاسی ایران و ۱+۴ با هدف ارزیابی کلی از مذاکراتی که طی هفته گذشته تا کنون در وین در جریان است آغاز شد.

کد خبر: ۸۶۹۸۸
۱۶:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

آغاز نشست معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴

دیدارنیوز - مذاکرات طرف ها بدون حضور مستقیم آمریکا، درباره چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف‌های برجام و نیز چگونگی ادامه مسیر انجام می شود.

این مذاکرات از روز پنج‌شنبه هفته گذشته در گرند هتل وین آغاز شده و رایزنی ها به طور چند جانبه و دو جانبه و نیز در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه دارد. موضوعات در دو کارگروه هسته ای و تحریم ها دنبال می شوند.

گفتنی است که دیپلمات‌های اروپایی بین هیات ایرانی و هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی که نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات است، در حال آمد و شد هستند.

مقامات ایرانی اعلام کردند که در مذاکرات اخیر بر این مساله تمرکز داشتند که لیستی از تحریم هایی که باید از سوی آمریکا برداشته شود تهیه و مورد توافق قرار گیرد.

سید عباس عراقچی در این باره تاکید کرد که "بدون لیست (تحریم ها) من فکر نمی کنم که بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم. بدون این لیست هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او گفته است که تهران همچنین آماده است لیستی مشابه درباره اقدامات هسته‌ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

با این حال به نظر نمی آید تا کنون در رابطه با لیست تحریم های مدنظر ایران که باید از سوی آمریکا رفع شوند تا همه طرف ها به برجام بازگردند موفقیتی به دست آمده باشد.

مذاکرات در وین از هفته گذشته تا کنون در حالی ادامه دارد که روند کار با توجه به اقدام خرابکارانه در نطنز کمی کند شده است. علاوه بر این ایران در واکنش به این اقدام که معتقد است از سوی رژیم اسراییل حمایت و هدایت شده است غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم و افزایش سانتریفیوژهایش را در دستور کار قرار داد که اقداماتی فراتر از چارچوب برجام و در عین حال در چارچوب بند ۲۶ و ۳۶ این توافق است.

به گفته رییس سازمان انرژی اتمی در روز پنجشنبه هفته گذشته ایران توانسته در اولین گام حدود ۹ گرم اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد تولید کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی