تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

وزیرآموزش و پرورش: از نقش راهبری معلمان مؤلّف و هنرمند غافل نشویم

وزیرآموزش و پرورش در پیامی به مناسبت جشنواره «معلمان مؤلّف» نوشت: «معلمان مؤلف»، تلاشی فزون‌تر برای اشاعه دانش خویش به کار برده‌اند و نباید از نقش راهبری معلمان مؤلّف، هنرمند و فرهنگیان پیشرو در تعالی مدرسه، غافل شد.

کد خبر: ۸۶۹۲۲
۱۳:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

از نقش راهبری معلمان مؤلّف و هنرمند غافل نشویم

دیدارنیوز ـ به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در این پیام افزود: تلاش معلمان مؤلّف را در تولید و توسعه علم می‌ستایم و کار آنان را ارزشمند و دانش بنیان می‌دانم.

وی تاکید کرد: هرچند نگارش کتاب، رسالت سازمانی معلّمان نیست؛ معلمان مؤلّف، تلاشی فزون‌تر برای اشاعه دانش خویش به کار برده‌اند؛ به گونه‌ای که حتی تاریکی شب را به نور سعی و صبر خویش، روشنی بخشیده و به تولید علم پرداخته‌اند. نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی به فرهیختگانی که زایش ذهن و رویش قلمشان، تداوم بخش حیات تعلیم و تربیت است، مشتاق و مفتخر است.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی از پیام خود آورده است: بدون تردید برای توسعه کمّی و کیفی اثرات ارزنده وثمرات برازنده این صاحبان قلم، حرکت‌های نهادین متنوع و متعددی برنامه ریزی خواهد شد که جشنواره «معلمان مؤلّف»، یکی از نمونه‌های نمایان این اقدامات است.

حاجی میرزایی تاکیده کرد: از نقش راهبری «معلمان مؤلّف»، «معلمان هنرمند» و «فرهنگیان پیشرو در تعالی مدرسه»، نباید غافل شد. یافته‌های علمی گواه این است که دانش آموزان به چنین معلمانی، بیشتر باور دارند و از منش و روش آنان بهتر الگوبرداری می‌کنند؛ بنابراین قابل تصوّر است که حضور حتی یک نفر از این «معلّمان مؤلّف» در مدرسه تا چه حد می‌تواند بر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت دانش آموزان، اثر سازنده داشته باشد. از این رو بها دادن به این معلمان، در حقیقت بها دادن به رشد علمی، هنری و فرهنگی دانش آموزان است.

وی عنوان کرد: از همکاران فرهیخته‌ام مجدانه می‌خواهم، قلم بردارند و در مسیر روشن و هدفمند تألیف و تدوین کتاب، قدم بگذارند. براین باورم برای ترویج دانش و تثبیت تجربیات، قشر مرجع معلمان، مقدّم بر دیگر اقشارند.

معلمان تجربه‌های آموزشی و پرورشی خود را بنگارند

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های کاربردی که معلمان به نیکی می‌توانند در آن بدرخشند، عرصه «تجربه نگاری» است. توصیه می‌کنم که معلمان تجربه‌های آموزشی و پرورشی خویش را بنگارند و خلاقیت‌های فردی خود را بنویسند؛ زیرا گاهی این تجربیات غنی، به مراتب از برخی از دیدگاه‌های صرفاً نظری، کارایی بیشتری دارند. آموزش و پرورش نیز در مقابل وظیفه دارد به تلاش معلّمان پویا بها دهد و در این مورد خاص، راهکار‌های ترغیبی تعریف کند و بستری مساعد برای تنظیم و نشر محصولات قلمی «معلّمان مؤلّف» بیافریند.

گفتنی است: نخستین جشنواره معلمان مولف با هدف شناسایی و تجلیل و تکریم و معلمان مولف در وزارت آموزش و پرورش بهار و تابستان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی