تیتر امروز

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.
تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: مالکیت زمین‌های مناطق آزاد تثبیت می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و تجاری تاکید کرد.

کد خبر: ۸۶۸۹۱
۱۱:۴۸ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

دیدارنیوز ـ به گزارش روز شنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با سازمان اسناد و املاک ایران میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: با تثبیت مالکیت دولت، ضمن ایجاد شفافیت، امکان مدیریت زمین در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ اقدامات بسیار مؤثری در اجرای این قانون داشتیم که قابل قیاس با چند دهه گذشته نیست و موفقیت‌های خوبی در تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی خود در مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و تجاری از موضوعات حائز اهمیت است.

خداییان با بیان اینکه اراضی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به لحاظ ارزش افزوده مورد طمع قرار می‌گیرند، افزود: زمانی که موفق شویم سند کاداستر الکترونیکی برای اراضی این مناطق صادر کنیم، امکان حراست و حفاظت از این اراضی برای مدیران این مناطف فراهم می‌شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شفافیت زمین و مسکن بعد دیگر این موضوع است؛ اجرای کاداستر، ضمن ایجاد شفافیت، به مدیران و مسئولان این مناطق کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از اراضی خود داشته باشند و زمین را مدیریت کنند.

خداییان اضافه کرد: در گذشته اسنادی صادر شده که توصیفی است و بین اراضی دولتی و مردم تداخل وجود دارد؛ بنابراین با تثبیت مالکیت دولت، ضمن ایجاد شفافیت، امکان مدیریت زمین در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری موجب افزایش ارزش افزوده اراضی می‌شود، اظهار داشت: براین اساس، این تفاهم نامه بین سازمان ثبت و مدیریت مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی و تجاری منعقد می‌شود که ضمن تسریع در صدور اسناد مالکیت دولت در این مناطق، سبب ایجاد شفافیت و مدیریت اراضی در این مناطق می‌شود.

خداییان افزود: اقدام دیگری که در اجرای این تفاهم نامه صورت می‌گیرد، تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای است؛ در برخی از این اسناد حدود اراضی و املاک توصیفی است که با صدور سند تک برگ کاداستری هم حدود تعیین می‌شود و هم اطلاعات آن در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی با مشارکت سازمان ثبت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: این کارگروه‌ها برای نظارت بر اجرای این تفاهم نامه تشکیل می‌شود تا هر چه سریع‌تر مفاد این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر این تفاهم نامه را اجرایی کنیم و در نهایت به روزی برسیم که هیچ قطعه‌ای از اراضی دولت در این مناطق فاقد سند کاداستری نباشد.

در ادامه این مراسم، حمیدرضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجار، صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اهمیت موضوع قانونمند شدن املاک و ایجاد شفافیت در این زمینه گفت: با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تعیین تکلیف موضوع مالکیت اراضی هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: موضوع زمین در مناطق آزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور اساسی این موضوع به درآمد‌های مناطق آزاد اتصال خورده است.

وی با بیان اینکه زمین به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در مناطق آزاد خیلی مهم است، افزود: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی موضوع مورد استقبال همه مناطق آزاد در کشور است و تکلیف قانونی است و سعی می‌کنیم این موضوع را نهایی کنیم تا هم حق و حقوق مخاطبین به طور واقعی داده شود و از طرفی حق و حقوقی از بیت المال ضایع شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا طرفین رسید.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی