تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

خداحافظ آقا نادر دست نشان؛ شاگردانت نام تو را تا ابد زمزمه می‌کنند

بازیکن و مربی نامدار مازندران و مربی ۲۰ تیم فوتبال در سراسر ایران، تسلیم کووید ۱۹ شد. آرام بخواب مرد نا‌آرام و بیقرار فوتبال... شاگردانت نام تو را تا ابد زمزمه خواهند کرد...

کد خبر: ۸۶۸۴۳
۱۰:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

نادر دست‌نشان ، از نساجی تا همه ایران

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در این روزها که خداحافظی بیشتر به زبان می‌آید تا سلام و دوستی در منتهای دوری است، وداع با یک نام آشنا نیز شکل و شمایل دیگر به خود گرفته است. نادر دست‌نشان بازیکن اسبق و مربی نام‌آور فوتبال ایران هم پس از درگیری سخت با کرونا، نهایتا تسلیم شد و به دوردست‌ها سفر کرد.

آقا نادر، چپ‌پای دوست‌داشتنی قائمشهر، فرزند راستین تیم نساجی و مهم‌ترین محصول مازندرانی فوتبال در ۴۰ سال اخیر، سرانجام در ۶۲ سالگی عشق بزرگ زندگی‌اش را تنها گذاشت و رفت. سرنوشت او این بود که نه در کشتی، بلکه در فوتبال و باشگاه نساجی متعلق به کارخانجات نساجی مازندران گل کند و پر و بال بگیرد.

فالوئر‌های قدیمی فوتبال در دهه ۶۰ خوب یادشان هست که بازیکن ترکه‌ای و شوتزن نساجی چه کاشته‌های عالی و چه گل‌های غافلگیرکننده‌ای می‌زد. نادر حتی بهتر از آقا رحیم دست‌نشان بود برای تیم استان مازندران در لیگ قدس. دو برادر سمبل باشگاه نساجی بودند که کارخانه‌اش آن روز‌ها در اوج بود.

در دهه ۷۰، اما کارخانجات عریض و طویل نساجی را موریانه بی‌تدبیری خورد و تیم فوتبالش که پر از مازنی‌های بااستعداد بود نیز از جنب و جوش افتاد. بهترین‌های مازندران رفتند به استقلال و پرسپولیس و تیم‌های دیگر و هوادارن فوتبال هم ماندند معطل که با سکو‌های خالی ورزشگاه چه کنند.

 

نادر دست‌نشان ، از نساجی تا همه ایران

آقا نادر اما همچنان عاشق و مغموم، فوتبال را دنبال کرد و رفت دنبال مربی‌گری. دور ایران را زد تا شد مربی درجه یک و متخصص بالا بردن تیم‌های ضعیف. استاد لیگ یک بود و یک روزی هم دوباره به نساجی برگشت تا دین خود را به تیم اول و آخرش ادا کند.

دست‌نشان شمال تا جنوب کشور را برای کار کردن با جوانان آینده‌دار زیرپا گذاشت و روزهای تیره و روشن بسیاری را به چشم خود دید. ماشین‌سازی تبریز را زنده کرد، پگاه گیلان را تا فینال جام حذفی بالا برد و چهار تیم مس کرمان، استیل‌آذین، نفت تهران و نفت آبادان را از دسته یک به لیگ برتر آورد. حتی در سخت‌ترین و تیره‌ترین روزهای مربی‌گری هم ناامید نشد تا همه ایران دوستش بدارند.

حالا آقا نادر دست‌نشان در دوردست، نشان این دوستی بزرگ و عظیم را در سینه هواداران فوتبال ایران می‌بیند.

آرام بخواب مرد نا‌آرام و بیقرار فوتبال...

شاگردانت نام تو را تا ابد زمزمه خواهند کرد...

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی