تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

روایت ترسناک معاون علوم پزشکی اراک از موج سیاه کرونا

معاون درمان علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر شرایط استان مرکزی از وضعیت قرمز گذشته و کل استان در شرایط سیاه قرار دارد.

کد خبر: ۸۶۶۹۱
۲۰:۱۹ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
روایت ترسناک معاون علوم پزشکی اراک از موج سیاه کرونا
دیدارنیوز - به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر بهمن صادقی در خصوص وضعیت شیوع کرونا و شرایط موجود مراکز درمانی استان اظهار کرد: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ با وقوع موج چهارم کرونا در استان مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه این موج به صورت طوفانی آغاز شد، اظهار کرد: در ابتدای موج چهارم، آمار مراجعات سرپایی و بلافاصله آمار بستری ها افزایش یافت و طی دوتا  سه روز اول کل ظرفیت بیمارستان امیرالمونین اراک زیر بار کرونا رفت به گونه ای که مجبور شدیم برخی بخش ها را به جای دیگری منتقل کنیم.
صادقی اظهار کرد: پس از آن فضایی در بیمارستان امیرکبیر با ظرفیت ۵۳ تخت و ۴ تخت آی سی یو به این بیماران اختصاص یافت که در ۲۴ ساعت اول تکمیل ظرفیت شد، سپس وارد بیمارسان خوانساری شدیم که در ۲۴ فروردین تکمیل ظرفیت شد. در ۲۵ فروردین ماه قسمتی از بیمارستان ولیعصر را به بیماران کووید ۱۹ اختصاص دادیم و قرار شد ۵۰ تخت و ۱۵ تخت ویژه در این بیمارستان با یک مسیر ویژه تنفسی به بیماران کرونا اختصاص یابد.
وی گفت: با توجه به اینکه محدودیت های کرونایی اعلام شده آنچنان که باید اجرایی نشده و اغلب اصناف فعال هستند و آمار تروما، تصادفات و ضرب و جرح در استان بالاست، نگرانیم که به موازات بیماران کرونا نیاز به ارائه خدمات به این بیماران هم افزایش یابد و در این صورت قادر نیستیم کل ظرفیت بیمارستان ولیعصر را زیر بار کرونا ببریم، در نتیجه ظرفیت در نظر گرفته شده در این بیمارستان هم ظرف یکی دو روز تکمیل می شود.
افزایش مرگ و میرها در چند روز آینده
صادقی با اینکه به موازات آمار سرپایی و بستری، موارد فوت هم بالا رفته و چون درصد بالایی از این بیماران نیاز به خدمات بخش ویژه پیدا می کنند و طراحی بخش ویژه بسیار دشوار است، پیش بینی می شود در چند روز آینده به نسبت میزان مرگ افزایش یابد.
به گفته وی، براساس تحلیل های اولیه یکی از شایع ترین علل مرگ و میر کرونایی در شرایط موجود، دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی است. درصد بالایی از مرگ های کرونایی در ۲۴ ساعت اول ورود به اورژانس رخ می دهد چراکه بیمار دیر مراجعه کرده است، همچنین درصد بالایی از آنها در زمان مراجعه اکسیژن خون شریانی پایینی دارند و عموما سابقه ابتلای ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته را عنوان می کنند.
فعلا چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد!
صادقی تاکید کرد: فعلا چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد و افراد با مشاهده کوچکترین علامتی به شکل آبریزش بینی، سرفه، عطسه، بدن درد و خستگی، فرض را بر کرونا بگذارند و به مراکز ۱۶ ساعته، کلینیک امام رضا(ع)، کلینیک تنفسی و درمانگاه های موجود در شهر و شهرستان ها و پزشکان داخلی و عفونی مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: این امکان فراهم شده است که این بیماران به برخی داروخانه های منتخب مراجعه کرده و فاوپیراویر دریافت کنند. مصرف این دارو در روزهای اول بیماری بسیار اثردهی دارد ولی در هفته دوم بیماری عملا این دارو چندان اثری ندارد و ناچار می شویم در بیمارستان از درمان تزریقی برای درمان بیمار استفاده کنیم.
استقبال چندانی از درمان سرپایی نشده است
صادقی افزود: درمان سرپایی هم که یکی از استراتژی های اصلی در درمان این بیماری است اینگونه است که اگر بیمار ریسک فاکتور خیلی بالایی نداشته باشد و اکسیژن خونش خیلی پایین نباشد، بستری موقت شود، رمدسیویر دریافت کند، کورتون و مقداری اکسیژن بگیرد و ترخیص شود. ولی چون هزینه درمان سرپایی نسبتا بالاست استقبال چندانی از آن نشده و بیمارانی که این روش درمان را گرفته اند روز بعد مراجعه نکرده اند، در نتیجه از درمان سرپایی به شکل جدی نتوانسته ایم استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک به اورژانس مراجعه کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی