تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

فرار ۴۰۰ زندانی در طرابلس

به گفته برخی منابع، در پی درگیری‌ها در شهر طرابلس حدود ۴۰۰ زندانی از زندانی در نزدیکی این شهر فرار کردند. یک مسئول لیبیایی نیز آمار قربانیان و زخمی‌های درگیری‌ها در طرابلس را تاکنون ۱۵۵ تن اعلام کرد.

کد خبر: ۸۶۱۵
۱۱:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - پلیس شهر طرابلس بدون اشاره به جرم این زندانی‌های فراری اعلام کرد، آنها توانستند پس از ایجاد آشوب در زندان در کنار درگیری‌های موجود میان گروه‌های مسلح در نزدیکی زندان عین زاره، با کندن درهای زندان و سوءاستفاده از آشوب موجود در شهر از این زندان فرار کنند.

مناطق جنوبی طرابلس از حدود یک هفته قبل شاهد درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مسلح در نزدیکی زندان عین زاره هستند و در این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

در پی این درگیری‌ها شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه در طرابلس حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

این شورا طی بیانیه‌ای تاکید کرد: یک کمیته برای انجام اقدامات امنیتی ویژه مربوط به توافقنامه طرابلس تشکیل خواهد شد.

همچنین این شورا سه‌شنبه گذشته اعلام آتش‌بس کرده و روز پنجشنبه توقف تیراندازی‌ها را اعلام کرد اما این شرایط تنها برای ساعاتی دوام داشتند.

طبق آمار منتشر شده در روز جمعه از وزارت بهداشت لیبی درگیری‌ها در طرابلس ۴۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشته بود و بیشتر قربانیان این درگیری‌ها نیز از غیرنظامیان هستند.

دو گروه مسلح در جنوب طرابلس جمعه گذشته با سلاح‌های سنگین با یکدیگر درگیر شدند و طی این درگیری‌ها دست‌کم ۱۶ راکت شلیک شد.

در پی شلیک خمپاره‌ای به اردوگاه الفلاح متعلق به آوارگان در طرابلس چهار تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

سه خمپاره نیز در نزدیکی فرودگاه معیتیقه، تنها فرودگاه فعال در طرابلس اصابت کرد که در پی آن مسئولان فرودگاه مجبور شدند به دلایل امنیتی پروازها را به مدت ۴۸ ساعت به حالت تعلیق درآورند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پی این درگیری‌ها از همه طرف‌ها خواست فورا به اقدامات خصمانه خود در لیبی پایان داده و به توافقنامه‌های آتش‌بس امضا شده در گذشته پایبند باشند.

پیش از این آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه نیز توقف درگیری‌ها در لیبی را خواستار شدند.

اسامه علی، سخنگوی دستگاه امدادرسانی و وضعیت فوق‌العاده لیبی نیز اظهار داشت: تعداد قربانیان از زمان آغاز درگیری‌ها در طرابلس حدود ۵۰ کشته بوده و بیش از ۱۰۵ تن هم زخمی شدند.

علی در ادامه این آمار را تقریبی دانست و گفت: وزارت بهداشت هنوز اطلاع دقیقی از تعداد قربانیان ندارد و هیچکس نمی‌تواند تعداد کل آنها را اعلام کند.

در همین حال شورای ریاستی لیبی در بیانیه خود ضمن تاکید بر اینکه درگیری‌ها و تنش‌های به وجود آمده در طرابلس و اطراف آن با هدف برهم زدن امنیت پایتخت لیبی و به خطر انداختن جان مردم انجام شده‌ و نمی‌توان در برابر آنها سکوت کرد، اعلام کرد: این درگیری‌ها در دایره تلاش‌هایی قرار می‌گیرند که برای مانع‌تراشی در مسیر انتقال سیاسی و مسالمت‌آمیز قدرت انجام می‌شوند و این درگیری‌ها تلاش‌هایی را که در سطح منطقه و جهان برای برقراری آرامش انجام می‌شود، تضعیف می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی