تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

«سرزمین آواره‌ها» برنده بزرگ جوایز بفتا شد

فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته «کلوئی ژائو» موفق به کسب چهار جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز سالانه آکادمی فیلم بریتانیا شد.

کد خبر: ۸۶۰۰۹
۰۹:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

«سرزمین آواره‌ها» برنده بزرگ جوایز بفتا شد

دیدارنیوز - به نقل از اسکرین، مراسم اعلام برندگان جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا) از رویال آلبرت هال لندن برگزار شد و برگزیدگان به‌صورت مجازی در این رویداد شرکت کردند و در نهایت فیلم «سرزمین آواره‌ها» ساخته «کلوئی ژائو» موفق به کسب چهار جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی زن (فرانسیس مک دورمند) و فیلمبرداری (جاشوا جیمز ریچاردز) شد تا با کسب جوایز اصلی گلدن‌گلوب، انجمن تهیه‌کنندگان و انجمن کارگردانان آمریکا، بخت نخست درخشش در جوایز اسکار باشد.

البته در شش سال گذشته برنده بهترین فیلم جوایز بفتا و آکادمی اسکار یکسان نبوده است.

در سایر بخش‌ها، «زن جوان خوش‌آتیه» به کارگردانی  «امرالد فنل» جایزه بهترین فیلم بریتانیایی را کسب کرد و «راند دیگر» ساخته «توماس وینتربرگ» جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به خود اختصاص داد.

«آنتونی هاپکینز» برای بازی درخشان در فیلم «پدر» بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد و جوایز نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «دنیل کالویا» (یهودا و مسیج سیاه) و «یو جونگ یون» (میناری) رسید.

جوایز بهترین فیلمنامه اصلی و اقتباسی هم به ترتیب به دو فیلم «زن جوان خوش‌آتیه» و «پدر» اعطاء شد.

 «روح» به کارگردانی «پیتر داکتر» بهترین انیمیشن جوایز بفتا ۲۰۲۱ نام گرفت و «معلم اختاپوس من» هم بهترین مستند بلند شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی