تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
اسرائیل در تکاپوی برهم زدن میز مذاکرات وین

خرابکاری جدید در نطنز؟

شب گذشته رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه تلویزیونی نگاه یک از دستاورد‌های هسته‌ای کشور می‌گوید، صبح خبر از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز می‌آید. آیا حمله دیگری رخ داده است؟

کد خبر: ۸۵۹۰۳
۱۳:۰۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

حمله دیگر به سایت نطنز؟

 

دیدارنیوز ـ سرویس بین‌الملل: هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به مذاکرات طولانی میان ایران و غرب در خصوص احیای برجام تبدیل شده است. در این بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اولین سیاستمداری بود که نسبت به این مذاکرات ابراز نگرانی کرد. در واقع مذاکرات تهران با کشور‌های غربی همیشه کابوس اسرائیل بوده و هست.

در چنین شرایطی شاهد اتفاقات تنش‌زایی در منطقه هستیم که ردپای اسرائیل در آن‌ها به خوبی به چشم می‌خورد. چندین ساعت بعد از پایان اولین دور مذاکرات غیر مستقیم هیات‌های ایرانی و آمریکایی برای احیای برجام، کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت. همزمانی این حمله با مذاکرات برجامی، به خوبی نشان از نقش اسرائیل در این حمله داشت. اسرائیل از مخالفین قرارداد برجام است که از زمان ورود جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید دست به سنگ اندازی‌هایی برای جلوگیری از احیای برجام می‌زند.


بیشتر بخوانید: حمله به کشتی ایرانی؛ تب اسرائیل از مذاکرات وین


اسرائیل بی شک دست به تحرکات بیشتر در منطقه خواهد زد تا زیر میز مذاکرات برجامی بزند. چون ایران را بزرگ‌ترین دشمن خود در منطقه  می‌داند و نگران حل مشکلات میان ایران و غرب است. این روش را هم از ماه‌ها قبل شروع کرده تا صبر استراتژیک ایران را به پایان برساند و شرایط را دشوارتر از قبل بکند.

وقوع حادثه‌ای مشکوک در نطنز

شب گذشته علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما از دستاور‌دهای انرژی هسته‌ای کشور پرده برداشت و گفت: «انرژی هسته‌ای در کشورمان ۱۳۳ دستاورد در حوزه‌های صنعتی، سلامت و کشاورزی ثبت کرده است. الان حدود ۱۵ نوع سانتریفیوژ داریم و طراح سانتریفیوژ هستیم.» و در ادامه با اشاره به انفجار سالن مونتاژ سانتریفیوژ کشورمان در حدود ۱۰ ماه قبل توسط دشمنان بیان کرد که به صورت موقت توانسته‌اند سالن جایگزین آن سالن منفجر شده را بر پا کنند.

اما صبح امروز خبر می‌رسد که حادثه‌ای دیگر در تاسیسات اتمی نطنز رخ داده است. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته است که این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

بی شک باید تا اطلاع دقیق از این اتفاق صبر کرد و منتظر خبر سازمان انرژی اتمی بود، اما با اتفاقات دومینویی که در حال رخ دادن است، احتمال حمله تروریستی و خرابکارانه دیگر به سایت نطنز خیلی دور از انتظار نیست. اسرائیل با هر نوع مصالحه بین ایران و غرب مخالف است و آن را مشکل و دردسر بزرگی برای خود می‌داند. ماجراجویی نظامی و تروریستی هم از ابزار‌های همیشگی اسرائیل در منطقه بوده و هست. به همین دلیل احتمال خرابکاری‌های بیشتری در چندین هفته آتی که مذاکرات وین ادامه دارد، از اسرائیل بعید نخواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
1
به نظر میرسد مسولیت گروه های تندرو ومخالف برجام به اسراییل سپرده شده وهمانطور که این گروه ها در داخل با سفر یکدیپلمات و...درمذاکرات برجام ،یک فیلی هوامیکردند،حال اسراییل هم در مذاکرات جدید دارد سنگ اندازی میکند تا به گروه های تندرو ادرس غلط بدهد .وکارشناس صدا وسیما علنی مسولین نظامی را دوباره به صحنه هل من ناصرآبکشاند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی