تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد/ نگرانی گروسی از درگیری تهران و تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

کالامارد: ناوالنی باید آزاد شود

رئیس عفو بین الملل پس از انتشار گزارش سالانه این سازمان درباره تاثیر پاندمی کرونا، از شرایط ناوالنی در زندان روسیه انتقاد و بر بی‌عدالتی در جریان رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی تاکید کرد.

کد خبر: ۸۵۶۰۷
۱۴:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

کالامارد: ناوالنی باید آزاد شود

دیدارنیوز - انی یس کالامارد، دبیرکل جدید عفو بین‌الملل بر لزوم آزادی الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه تاکید کرد. او گفت: ناوالنی شرایطی در زندان دارد که مشابه شکنجه است، به ویژه از طریق محرومیت از خواب. اینکه این سازمان وضعیت او به عنوان "زندانی عقیدتی" را حذف کرده است، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

کالامارد در مصاحبه با پایگاه خبری دویچه وله گفت: او باید فورا آزاد شود، او باید در مقابل شکنجه مورد محافظت قرار بگیرد و لازم است که او تحت مراقبت درمانی باشد.

کالامارد همچنین درباره ناوالنی گفت: می‌دانیم که او بابت شرایطی که دارد و اینکه منتقد شدید ولادیمیر پوتین است، تحت بازداشت خودسرانه قرار گرفته است.

او همچنین از واکنش‌های جهانی به قتل خاشقجی انتقاد کرد و گفت جهان در این راه ناکام ماند. رئیس عفو بین‌الملل گفت: متاسفانه آمریکا طبق یافته‌هایش از ایفای نقش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی عمل نکرد. ناکامی آمریکا احتمالا به دلایل حقوقی و ژئو استراتژیک مرتبط بوده است. همچنین کل اتحادیه اروپا از اقدام علیه بن سلمان بازماند. حقیقت این است که عربستان برای بسیاری از کشورهای جهان یک شریک انتخابی است.

با این حال او گفت که ولیعهد سعودی بابت این پرونده ممکن است همچنان با مشکلاتی مواجه باشد. کالامارد تاکید کرد: کشورهای زیادی هستند که بن سلمان نمی‌تواند به آنها برود چون فورا تحت پیگرد قرار می‌گیرد. از جمله در آلمان که خبرنگاران بدون مرز شکایتی بابت جرایم علیه بشریت تنظیم کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی