تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

طرح حذف دانشگاه علمی کاربردی از سوی کمیسیون آموزش مجلس به زیان کشور است

سیدحسین آقاسیدمرتضی مدرس دانشگاه در یادداشتی کوتاه که برای دیدارنیوز ارسال کرد نسبت به طرح حذف دانشگاه علمی کاربردی توسط کمیسیون آموزش مجلس، از ذیل وزارت علوم اعتراض کرد.

کد خبر: ۸۵۵۴۷
۱۷:۴۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
طرح حذف دانشگاه علمی کاربردی از سوی کمیسیون آموزش مجلس به زیان کشور است
 
دیدارنیوز ـ سیدحسین آقا سید مرتضی*: طبق اصل ۶۷ قانون اساسی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس باید به متن سوگند نامه پایبند باشند. در این سوگند نامه که در برابر قرآن مجید ایراد می‌شود آمده است: سوگند می‌خوریم در برابر قران مجید به خدای قادر و متعال  و با تکیه بر شرف انسانی خویش، پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشیم.

اما در اینجا یک سوال اساسی پیش می‌آید که آیا دانشگاه علمی کاربردی که در سال ۱۳۷۰ تصویب رسید و حدود ۶۰۰ مرکز فعال و نزدیک به ۱۲۰۰۰ هزار نفر کارمند بخش خصوصی دارد و یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی با سه دهه فعالیت اموزشی اشتغال محور است چرا با طرح حذف کلی از سوی کمیسیون آموزش مجلس مواجه شده است؟

آن هم از سوی یکی از نمایندگان محترم مجلس که خود از اعضای اصلی دانشگاه پیام نور هستند، آن‌ها بدون نگاه به منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛  مراکز مهارت محور و مراکزی که پایه آن عملی، آزمایشی، آزمون و خطای عینی و عملی می‌باشد توسعه یابد و نیاز مملکت به این گونه دانشگاه‌ها بیشتر از بقیه مراکز نظری می‌باشد.

به یکباره طرح پیشنهادی حذف مراکز علمی کاربردی در کشور را در کمیسیون آموزشی مجلس ارائه می‌دهد که با عنایت به سوگند نامه مراکز علمی کاربردی به عنوان ودیعه‌ای از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است به شخصی از اعضای کمیسیون آموزش که طبیعتا باید امین و  عادل  باشد سپرده شده است، امری که باید با رعایت امانت و تقوا پاسداری و دفاع کند و نه اینکه طرح جمع اوری آن را ارائه کند. آیا دیگر دانشگاهی وجود دارد که از دانشجویان خود ساعتی ۳۵۰۰ تومان دریافت کند و برای قشر مظلوم و فردوست بستری مناسب برای تحصیل است؟
 
با این وجود با چه تحلیلی اقدام به تعطیلی این دانشگاه‌ها کرده اند؟ این دانشگاه‌های کاربردی در مشاغل مختلفی نیز پیش بینی شده و حتی برای دولت درآمدزایی خاص خودش را دارد. به همین راحتی طرح حذف داده شده است. به امید روزی که در نوشته‌ها، اقدامات و اظهار نظر‌ها به اصل ۶۷ قانون اساسی عمل کرده و پایبند باشیم.

*مدرس دانشگاه
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی