تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پاسخ به انتقاد سردبیر دیدار به مدیران صندوق‌های بازنشستگی:

عباس آخوندی: با تورم ۵۲ ساله ایران هیچ کس نمی‌تواند صندوق‌های بازنشستگی را مدیریت کند

علیرضا خوشبت در رابطه با صندوق‌های بازرگانی اظهارنظری داشت و عباس آخوندی در یادداشتی خطاب به او امکان مدیریت صندوق‌های بازنشستگی را در شرایط تورمی ایران غیرممکن دانست.

کد خبر: ۸۵۳۳۰
۱۶:۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: علیرضا خوشبخت، فعال سیاسی و سردبیر دیدارنیوز در اظهار نظری توییتری راجع به وضعیت حال و آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران نوشت:

علیرضا خوشبخت: مدیران قروت حقوق بگیران را بر باد دادند / عباس آخوندی: با تورم ۵۲ ساله ایران هیچ سازمانی نمی‌تواند مدیریت کند

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در تأیید نظر علیرضا خوشبت ابتدا توییتی نوشت:

علیرضا خوشبخت: مدیران قروت حقوق بگیران را بر باد دادند / عباس آخوندی: با تورم ۵۲ ساله ایران هیچ سازمانی نمی‌تواند مدیریت کند

عباس آخوندی در یادداشتی تکمیلی خطاب به خوشبخت، دیدگاه خود را این گونه توضیح داد:

علیرضا خوشبخت عزیز

وقتی میانگین تورم کشوری برای ۵۲ سال کمی بیش از ۱۸ درصد است یعنی که تورم ۵۲ ساله آن ۵۴۶۸۴۵% است. وقتی که رشد سرمایه‌گذاری ملی کشور برای ۹ سال منفی ۶.۸ درصد است یعنی سرمایه گذاری امسال نسبت به ده سال پیش، به پنجاه و دو صدم کاهش یافته‌است. بنابراین، با این ساختار اقتصاد، هیچ سازمان جتماعی‌ای؛ حتی با بهترین مدیریت نیز نمی‌تواند این حجم بی‌ثباتی اقتصادی و مالی را برای دوره‌های دراز مدت سی‌ساله و بیشتر مدیریت کند. چه به رسد مدیریت موجود که با هزاران گرفتاری روبه‌رو است.

تنها راه‌کار این وضعیت، تغییر این ساختار اقتصادی و الحاق به بازار جهانی است. این هم تنها با اتکا به اصل تجارت آزاد و اصل رقابت منصفانه قابل انجام است. باید این بساط بازار مکاره تولید بدون تجارت و این رقابت بین فیل و فنجان بخش عمومی و بخش خصوصی برچیده شود. بدون حل و فصل مساله برجام، اف‌ای تی اف و الحاق به سازمان تجارت جهانی در بر همین پاشنه و شاید بدتر بچرخد. این کار هم تنها با انتخابات میسور و ممکن است و لا غیر. البته انتخاباتی مبتنی بر گفتمان محوری و نه شخصیت محوری. انتخابات مبتنی بر شخصیت محوری باز به دنبال مماشات با وضع موجود می‌رود. تنها یک گفتمان متکی بر تئوری موفق و با اعتماد به نفس خوب و با سرمایه اجتماعی و سرمایه نهاد‌های مدنی می‌تواند این روند را تغییر دهد؛ و گرنه، با این ساختار و این روندی مخرب اقتصادی که مجلس در پیش گرفته است، تورم سال آتی اقتصاد ایران بسیار بالاتر از حدود ۴۰ درصد ۱۳۹۹ خواهد بود؛ و این یعنی فقر مطلق. هنوز حضرات در محافل مختلف حنجره‌های خود را برای بستن در‌های اقتصاد ایران و توقف تولید پاره می‌کنند.

چندی پیش در این باره در اتاق بازرگانی ایران صحبت کردم که لینک آن را برایت ارسال می‌کنم. فرصت کردی به آن گوش کن. تصویری از وضعیت ساختار اقتصاد ایران و چشم‌انداز ۱۴۰۰ ارائه می‌کند.

https://www.instagram.com/tv/CMbu۰YqJUy_/?igshid=eqy۰۴۹mbn۵۵w

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی