تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در گفتگوی اختصاصی با دیدار

رئیس شورای اصناف: تعطیل نمی‌کنیم!

با اعلام افزایش تعداد شهر‌های قرمز، این گمانه وجود داشت که آیا اصناف و مشاغل تعطیل می‌شوند، اما قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف به دیدار می‌گوید ازاصناف را تعطیل نمی کنیم.

کد خبر: ۸۵۱۹۱
۱۸:۱۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

اصناف تعطیل نمی‌شوند

دیدارنیوز:  سبک زندگی: رئیس شورای اصناف گفت: این شورا روز یکشنبه در بخشنامه‌ای به همه اعلام کرد که شرایط مناسب نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تشدید شود تا اینکه روز دوشنبه خبر قرمز شدن چندین شهرستان دیگر اعلام شد.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با دیدار با اشاره به اینکه ما به اصناف تذکر داده ایم که علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی باید حتما از ماسک استفاده کنند، افزود: برنامه‌ای برای تعطیلی اصناف نداریم. چرا؟ چون ما باید با کرونا زندگی کنیم و معلوم نیست این ویروس کی از بین می‌رود.

او با تاکید بر اینکه اصناف ملزم به عمل به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: من در جلسه ستاد اعلام کردم که هر پروتکلی که این ستاد برای اصناف در نظر بگیرد صددرصد اجرایی خواهد شد، اما قبل از دستور ستاد ما بخشنامه جداگانه‌ای در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر می‌کنیم.

او در پاسخ به اینکه تجربه نشان داده که تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها در سال گذشته آمار فوتی‌ها را از ۶۰۰ نفر به ۷۰ نفر رساند، اظهار داشت: سال گذشته محبور بودیم تعدادی از واحد‌های صنفی را تعطیل کنیم، چون خیلی‌ها کرونا را باور نداشتند و به آن توجه نمی‌کردند، اما الان یکسال گذشته همه کرونا را می‌شناسند و عواقبش را هم می‌دانند پس ملزم به این هستند که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

فراهانی معتقد است: اگر هر فردی برای رفاه خود و سلامتی و جان خودش پروتکل‌ها را رعایت کند و نکات بهداشتی را مد نظر داشته باشد شرایط خیلی بهتر خواهد شد ما نمی‌توانیم اصناف را ببندیم و باز کنیم یا بالای سر هر کسی مامور بگذاریم نکته مهم این است که اگر مردم رعایت نکنند و مامور هم بگذاریم نتیجه نمی‌دهد.

رئیس شورای اصناف: تعطیل نمی‌کنیم!

به گفته رئیس شورای اصناف مشکل کرونا فقط با تعطیلی اصناف حل نمی‌شود، بقیه جا‌ها مانند مترو اتوبوس هم باید ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند تا بتوانیم از مشکلات کرونایی بگذریم.

او ادامه داد: وضعیت کنونی فقط به خاطر مسافرت‌ها است. قبل از سال همه مسئولان و وزیر بهداشت گفتند که مسافرت نروید، اما هیچ کس به آن توجه نکرد و ما شاهد از دست دادن بسیاری از هموطنان هستیم که دلیل آن هم به خود ما برمی گردد که بی احتیاطی کردیم و به سفر رفتیم.

فراهانی تاکید کرد: از فردا بخشنامه و دستور العملی برای همه مراکز تجاری و پاساژ‌ها مبنی بر رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی ارسال می‌شود و آن‌ها ملزم به رعایت و اجرای آن هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی