تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

انتقاد از کندی واکسیناسیونِ کادر درمان

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: از وضعیت پیشرفت واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران راضی نیستیم و باید خیلی سریع‌تر از این تزریق واکسن کرونا پیش می‌رفت.

کد خبر: ۸۵۱۲۶
۱۲:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

انتقاد از کندی واکسیناسیونِ کادر درمان

دیدارنیوز ـ شمس‌الدین شمسی، رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کادر پرستاری بیان کرد: ارقام و اعداد دقیقی در دست نداریم تا خیلی مشخص در مورد تعداد پرستاران واکسینه شده اطلاع‌رسانی کنیم. این ارقام در دست وزارت بهداشت است، اما به شکل کلی از چگونگی واکسیناسیون پرستاران خبر داریم و از این روند نیز راضی نیستیم.

وی ادامه داد: به عنوان سازمان نظام پرستاری از وضعیت پیشرفت واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران راضی نیستیم و باید خیلی سریع‌تر از این تزریق واکسن کرونا پیش رفت.

شمسی افزود: در رابطه با واکسیناسیون کادر درمان، یک بحث این است که چند درصد پرسنل بخش کرونایی و چند درصد پرسنل کل بیمارستان واکسینه شدند، ولی واقعیت این است که ما همه جا بیمار کرونایی داریم و صرفا در بخش‌های کرونایی فقط نیستند، چون خیلی طبیعی است که بیمار برای مشکل دیگری به بیمارستان مراجعه کند و به ویروس کرونا هم مبتلا باشد، لذا کادر درمان در خطر بیشتری نسبت به بقیه‌ی جامعه قرار دارد و محیط‌های بیمارستانی نسبت به خیلی از جا‌های دیگر مکان‌های آلوده‌تری هستند.

وی در ادامه گفت: تمام کسانی که در بخش‌های کرونایی فعالیت می‌کنند باید واکسینه شوند.

شمسی با اشاره به واکنش سازمان نظام پزشکی مبنی بر کافی نبودن واکسن‌های وارداتی برای واکسینه کردن کادر درمان افزود: واقعیت این است که تعداد واکسن‌ها کم است و همه‌ی آن تعدادی هم که وارد شده برای کادر درمان تزریق نشده، بلکه واکسیناسیون برای خانه‌های سالمندان، پاکبان‌ها و بعضی از گروه‌های دیگر هم شروع شده و فقط کادر درمان نبوده است.

وی افزود: این تعداد واکسنی که وارد شده خیلی کم بوده و به نظر می‌رسد، هم کسانی که واکسن را می‌فروشند خیلی دست و دلبازی در عمل‌شان دیده نمی‌شود و قطره چکانی واکسن می‌دهند و هم مسوولان ما در عملکردشان مقداری ضعف و سهل انگاری داشتند. 

شمسی در مورد اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد واکسیناسیون ۸۰ درصد کادر درمان بیان کرد: اگر پرسنل درگیر در خط مقدم کرونا و بخش‌هایی که فقط بیماران کرونایی بستری می‌شوند یا بیمارستان‌هایی که فقط برای بیماران کرونایی است، مدنظرشان بوده شاید حرف‌شان درست باشد و این در حالی است که فقط ۳۰ الی ۴۰ درصد کادر درمان در بخش‌های مختص کرونا کار می‌کنند.

شمسی افزود: مردم خودشان می‌بینند که واکسن بسیار کم است، کادر درمان و مردم ما واکسینه نشدند و به نظر می‌رسد که تا واکسن‌های داخلی خودمان ساخته نشود واکسن به اندازه کافی وجود نخواهد داشت تا جامعه واکسینه شود، به نظر همان روش‌های پیشگیری را مردم باید جدی بگیرند، چون موج چهارم شروع شده و به شدت رو به افزایش است و تنها راه مقابله‌ی آن همان پروتکل‌های قبل است.

وی در پایان گفت:‌ای کاش تردد‌ها در ایام نوروز را آزاد نمی‌گذاشتند تا مردم مسافرت و گردشگری انجام ندهند تا امسال هم شرایط را کنترل می‌کردیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی