تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دمشق کنفرانس بروکسل را برای کمک به سوریه غیر قانونی دانست

وزارت امورخارجه سوریه چهارشنبه شب ضمن مخالفت با پنجمین کنفرانس بروکسل برای کمک به این کشور اعلام کرد: با توجه به عدم حضور دولت دمشق، مواضع این کنفرانس مشروعیت ندارد و غیر قانونی است.

کد خبر: ۸۴۷۲۳
۱۱:۰۳ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰

دمشق کنفرانس بروکسل را برای کمک به سوریه غیر قانونی دانست

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ وزارت امورخارجه سوریه در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که جمهوری عربی سوریه به شدت از برگزاری پنجمین کنفرانس [اهدا کنندگان کمک به سوریه]بدون دعوت از دولت دمشق ابراز انزجار می‌کند.

این بیانیه افزود: ریاست سازمان ملل متحد در این کنفرانس در سایه عدم حضور دولت مربوطه، ناقض آشکار اصول منشور این سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

دولت دمشق اعلام کرد: تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه سوریه به صورت خودسرانه و همزمان با انتشار ویروس کرونا و همزمان با برگزاری این کنفرانس بیانگر نفاق آن‌ها در برخورد با موضوع بشردوستانه است.

وزارت امورخارجه سوریه تصریح کرد: حوادث ثابت کرده است که این کنفرانس به اهرم فشار و باج‌گیری کمک کنندگان برای دیکته کردن خواسته‌های خود در قبال ارائه کمک‌های بشردوستانه تبدیل می‌شود.

این بیانیه افزود: کمک کنندگان همچنین از این کنفرانس برای سیاسی کردن فعالیت بشردوستانه و گره زدن این موضوع به شروطی است که به طور کامل با اقدام بشردوستانه شامل انسانیت، بیطرفی، پاکدستی، استقلال و دیگر موضوعاتی مغایرت دارد که در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ذکر شده است.

دولت سوریه فعالیت این کنفرانس را نمایشی دانست و اعلام کرد در سایه عدم مشارکت دولت سوریه، بیانیه صادر شده مشروعیت ندارد.

سوریه از برگزار کنندگان این کنفرانس خواست که از این گونه سیاست‌های شکست خورده دست بکشند و رویکرد واقعی و سازنده برپایه همکاری با دولت دمشق برای تأمین خواسته‌های اصلی ملت این کشور را در پیش گیرند.

پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از آوارگان سوریه در بروکسل در روز‌های ۲۹ و ۳۰ مارس، ۹ و ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و با موضوع «حمایت از آینده سوریه و منطقه» برگزار شد.

کشور‌های شرکت کننده در پایان اجلاس دو روزه «آینده سوریه و منطقه» که به میزبانی اتحادیه اروپا برگزار شد، ۵میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سوری و کشور‌های میزبان تعهد کردند.

از این مبلغ ۳.۷ میلیارد یورو توسط اتحادیه اروپا، شامل ۱.۲ میلیارد یورو از سوی کمیسیون اروپا و ۲.۶ میلیارد یورو توسط کشور‌های عضو تعهد شد.

در کنفرانس سال گذشته، جامعه جهانی ۵.۵ میلیارد دلار کمک به آوارگان سوری را متعهد شد. کمکی که با توجه به وضعیت و نیاز‌های آوارگان، چندان قابل توجه نبود.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ فقط ۲.۳ میلیارد یورو به کشور‌های میزبان کمک کرده است که از این مبلغ یک میلیارد آن به لبنان که بیشترین صدمه را متحمل شده، اختصاص داده شده است. اکنون تنها ۳.۶ میلیون آواره سوری فقط در ترکیه بسر می‌برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی