تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نشست صلح در ترکیه سرنوشت افغانستان را رقم خواهد زد

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان معتقد است: نشست پیش‌رو صلح افغانستان در ترکیه سرنوشت این کشور را رقم خواهد زد.

کد خبر: ۸۴۵۳۶
۰۹:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
 
نشست صلح در ترکیه سرنوشت افغانستان را رقم خواهد زد
دیدار نیوز: عبدالله عبدالله در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی از پاریس گفت که دولت افغانستان با آمادگی در مورد محتوای مذاکرات به نشست ترکیه می‌رود.

قرار است نشست صلح افغانستان با حضور مقام‌های بلندپایه دولت و طالبان در ماه آوریل در استانبول برگزار شود.

عبدالله در مورد طرح اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان برای انتخابات زودهنگام که گفته شده قرار است در نشست استانبول ترکیه ارائه کند، گفت: برای رسیدن به آینده مطلوب باید راهی را طی کنیم، اگر طالبان آمادگی داشته باشد سرنوشت توسط مردم تعیین شود و مستقیما به سمت انتخابات زودرس می‌توانیم برویم.

عبدالله می‌گوید در این که طالبان تا چه حد آمادگی رفتن به سمت انتخابات را دارند، "یک سوال بزرگ است". او گفت که بحث کاملی در این زمینه در شورای عالی مصالحه نشده است.

این سیاستمدار ارشد افغان در مورد سهم احتمالی در "دولت انتقالی صلح" که در طرح آمریکا مطرح شده، گفت "در جستجوی جایگاه برای خودم نیستم. "

عبدالله تاکید کرد که اختلاف جدی با اشرف غنی در زمینه روند مذاکرات صلح ندارند و "نزدیکی نظریات" وجود دارد، اما او روند کند مذاکرات را به نمایندگان طالبان مرتبط دانست.

در مورد نامه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و الفاظی که برخی آن را "تحقیرآمیز" خوانده‌اند، عبدالله می‌گوید مشابه همان نامه در همان روزی که به اشرف غنی رسیده، او نیز دریافت کرده است.

او افزود که در آن نامه بلینکن به چند نکته که ضرورت‌های تسریع روند صلح است اشاره کرده و اولویت ایالات متحده را نیز تذکر داده است. عبدالله گفت که در مورد لحن نامه "صحبت نمی‌کنم. "

عبدالله عبدالله در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا گفت که در توافقنامه دوحه تعهدات دوجانبه در نظر گرفته شده، طالبان نیز باید مواردی را رعایت می‌کردند، اما بخشی از تعهدات توسط طالبان عملی نشده است.

دو روز پیش، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین کنفرانس خبری از زمان آغاز به کارش گفت که "خیلی دشوار" است که مهلت اول مه برای خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان "به دلایل تاکتیکی" عملی شود. اما، او تاکید کرد که کشورش قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

در همین حال، آلمان ماموریت حضور نظامیانش را تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ تمدید کره است. براساس این تصمیم، نیرو‌های آلمانی تا دست‌کم ۱۰ ماه دیگر در افغانستان باقی خواهند ماند.
 
عبدالله روز شنبه در مراسم رونمایی از لوح نامگذاری مکانی در پاریس به نام "فرمانده مسعود" شرکت کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی