تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

آمریکا: برای احیای تلاش‌های دیپلماتیک درباره یمن تلاش می‌کنیم/بحران یمن راهکار نظامی ندارد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در تلاش است تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را با سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن احیا کند.

کد خبر: ۸۳۹۳۵
۱۰:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

یمن

دیدارنیوز ـ به نقل از الجزیره، تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن در مورد ارائه طرح جدید به انصار الله برای آتش بس در این کشور صحبت کرد.

وی گفت: واشنگتن یک طرح منسجم برای برقراری آتش بس سراسری دارد که شامل عناصری است که به شما امکان می‌دهد بلافاصله با اوضاع سخت انسانی در یمن مقابله کنید و این طرح چند روز پیش به رهبری حوثی‌ها ارائه شد.

وی با بیان این ادعا که "ریاض از تلاش‌های واشنگتن برای پایان دادن به جنگ پشتیبانی کامل می‌کند"، تأکید کرد که ایالات متحده و سازمان ملل از انصارالله می‌خواهند که به طرح جدید پاسخ دهند و منتظر پاسخ به آن هستند و هشدار داد که عدم پیشرفت در آتش بس، کشور را به درگیری‌های بیشتر سوق خواهد داد.

پیش از این محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که پیشنهاد آمریکا مردود است و آن را "توطئه ای" برای قرار دادن یمن در مرحله خطرناکتر از آنچه هست، توصیف کرد.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه یمن به مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن گفته که واشنگتن قصد دارد با همکاری سازمان ملل و سایر کشور‌ها تلاش‌های دیپلماتیک را برای پایان دادن به جنگ در یمن احیا کند.

پرایس در بیانیه‌ای گفت: "او (بلینکن) تأکید کرد که "ایالات متحده از یمن متحد و پایدار و عاری از نفوذ خارجی حمایت می‌کند و هیچ راه حلی نظامی برای درگیری وجود ندارد. "

بلینکن همچنین نسبت به ادامه درگیری در یمن ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: یمن امریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی