تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

چگونه دکوراسیون خانه را برای نوروز تغییر دهیم؟

هرساله شروع سال جدید برای اکثر خانه‌های ایرانی با خانه تکانی همراه است که حال و هوای تازه‌ای به خانه می‌دهد. تغییر دکوراسیون خانه مرحله‌ای است که این تغییرات برای ورود به سال جدید را به خوبی نمایان می‌سازد.

کد خبر: ۸۳۹۱۵
۱۶:۵۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

 

چگونه دکوراسیون خانه را برای نوروز تغییر دهیم؟

دیدارنیوز ـ سپیدارمقدم: تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید بدون شک بی‌تاثیر از اخلاقیات و روحیات افراد خانواده نیست. به عقیده کارشناسان دکوراسیون یک فضا حاصل قرار گرفتن عناصر متعددی است که تاثیر فیزیکی و روحی خاصی روی افراد می‌گذارد و افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به دکوراسیون‌های مختلف از خود نشان می‌دهند که موجب بهبود بخشیدن عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است از این‌رو طرح‌های دکوراسیون و مبلمان باید به گونه‌ای اجرا شوند که منطبق با خواسته‌های درونی انسان باشد.

گلنار صفدریان کارشناس معماری داخلی می‌گوید: تغییر دکوراسیون همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تنوع و همین طور افزایش انرژی مثبت در خانه است. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که انجام تغییر دکوراسیون در درجه اول به بودجه خانواده بستگی دارد.

بهتر است یادآوری کنیم افراد بیشترین زمان را در فضای منزل خود سپری می‌کنند، به همین دلیل می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد که اولین و موثرترین حالات روحی و روانی افراد در فضای منزل شکل می‌گیرد بنابراین هیچ گاه نباید اهمیت چیدمان داخلی را در روحیات اعضای خانواده و مهمانان نادیده گرفت.

با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم و تقریبا تمامی خانواده‌ها دغدغه تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید منزل را دارند با گلنار صفدریان، کارشناس معماری داخلی گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:

او به خانواده‌هایی که دغدغه چیدمانی مناسب فضای خانه و متفاوت از گذشته را دارند توصیه می‌کند: «بهتر است ابتدا مشخص کنند که چه میزان هزینه برای این کار در نظر گرفته‌اند. سپس با توجه به لیست تغییرات مورد نظرشان و متناسب با بودجه آن‌ها را اعمال کنند. خرید مبلمان جدید، تغییر کابینت‌های آشپزخانه، استفاده از دیوارپوش‌های جدید مانند کاغذ دیواری یا پتینه و حتی تغییر کف پوش می‌تواند گزینه‌هایی برای شروع یک سال جدید باشند».

صفدریان پیشنهاد می‌دهد: «قبل از اقدام به خریداری وسایل و انجام تغییرات حتما از یک متخصص در این حوزه مشاوره بگیرند. خوشبختانه فضای اینستاگرام این امکان را فراهم آورده تا بتوانند از طراحان داخلی حتی به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند. قطعا کسی که تجربه بیشتری در زمینه دکوراسیون دارد، به کنترل بودجه و پیدا کردن نیاز‌های یک خانه تسلط بیشتری خواهد داشت».

 

الهام از طبیعت برای انتخاب رنگ‌ها

این کارشناس معماری داخلی در خصوص استفاده از رنگ‌ها در فصول مختلف سال هم می‌گوید: «طبیعت همیشه بهترین الهام برای انتخاب رنگ و همینطور ترکیب رنگ‌هاست. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای استفاده از رنگ‌های بهاری به کار گرفت، انتخاب یک تصویر از طبیعت است. اما در حالت کلی می‌توانیم رنگ‌های زرد، صورتی، سبز روشن، آبی روشن، یاسی و گلبهی را نمادی برای این فصل زیبا بدانیم». 

او استفاده از رنگ‌های پاستلی را هم به دلیل تنالیته رنگی بسیار ملایم و آرامش بخشی که دارند برای دکوراسیون بهاری توصیه می‌کند.

 

چگونه دکوراسیون خانه را برای نوروز تغییر دهیم؟

 

ایجاد تغییرات چشمگیر و کم هزینه در دکوراسیون منزل

این کارشناس معماری داخلی در خصوص چیدمان شیک و کم هزینه که مناسب آپارتمان نشینی باشد به چند ترفند اشاره می‌کند و می‌گوید: «تغییر دکوراسیون لزوما نیازمند هزینه‌های زیاد و خرید وسایل گران قیمت نیست. روش‌های بسیار ارزانتری هم وجود دارند که می‌توانند تغییرات چشمگیری خلق کنند. به طور مثال می‌توان به موارد زیر اشاره‌ داشت:

ـ تغییر مکان وسایل مانند جابه‌جا کردن مبلمان و ناهارخوری و ایجاد نقطه کانونی جدید در دکوراسیون

ـ رنگ آمیزی یکی از دیوار‌ها برای نشیمن، پذیرایی و حتی اتاق خواب

ـ تغییر کابینت‌ها با رنگ آمیزی یا استفاده از برچست کابینت

ـ تعویض رومبلی‌ها

ـ استفاده از کوسن‌های جدید با رنگ و طرح متفاوت

ـ تغییر دکور آشپزخانه با استفاده از کاشی‌ها یا برچسب‌های بین کابینتی

ـ استفاده از اکسسوری‌ها مانند آباژور، پاف، سینی‌های دکوراتیو و حتی مجسمه‌ها

ـ دیزاین یکی از دیوار‌ها با استفاده از عکس‌های خانوادگی و ایجاد گالری تصاویر، دیوارکوب‌ها، بوم ریس و تابلو‌های مکرومه، یا وسیله زیبایی که قابلیت نصب برروی دیوار را دارد.

ـ ایجاد گوشه دنج در دکوراسیون: اگر فضای خانه این اجازه را بدهید می‌توان با استفاده از یک مبل تک نفره یا صندلی زیبا، یا کنسول چیدمانی جدای از مبلمان اصلی ایجاد کرد که خود نقش یک گوشه دنج و متفاوت را ایفا می‌کند.

ـ ایجاد کلکسیون با وسایل قدیمی، خاطره انگیز یا اشیایی که برای خانواده باارزش محسوب می‌شوند.

 

نقش  گل‌ها در چیدمان منزل

صفدریان در خصوص استفاده از گل و گیاه در چیدمان خانه خصوصا خانه‌های کوچک و آپارتمانی می‌گوید: «همیشه سوال زیادی که در زمینه گیاهان از ما پرسیده می‌شود این است که چرا بعد از خرید یک گیاه، شاهد زرد شدن و از بین رفتن آن هستند؛ بنابراین خواهشی که دارم این است که قبل از خرید، اطلاعات ساده و ابتدایی در مورد گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری از آن‌ها داشته باشند. به دست آوردن این اطلاعات نیز کار سختی نیست! با توجه به میزان نور آپارتمان و توجه به شمالی، جنوبی، شرقی و غربی بودن پنجره‌ها می‌توان به راحتی گیاه مناسب را انتخاب کرد». 

او ادامه می‌دهد: برای چیدمان گیاهان نیز چند روش وجود دارد:

ـ استفاده از شلف‌های دیواری 

ـ به کار بردن استند‌های گل عمودی

ـ قرار دادن گیاهان مقاوم‌تر مانند سانسوریا در گوشه‌های خالی نشیمن و پذیرایی

ـ استفاده از گلدان‌های آویز به خصوص برای آپارتمان‌های کوچک

دکوراسیون داخلی/ چیدمان منزل

این طراح و معمار داخلی در خصوص قرارگیری سفره هفت سین در چیدمان منزل می‌گوید: «این موضوع کمی به سبک زندگی افراد بر می‌گردد. چرا که بعضی از ما دوست داریم سفره هفت سینی در نشیمن پهن کرده و بعد از زمان آغاز سال نو آن را جمع کنیم. اما بعضی دیگر، گوشه‌ای را برای این کار انتخاب می‌کنیم و تا پایان سیزده بدر همراهمان خواهد بود. اگر بخواهیم برای دسته دوم ایده‌ای داشته باشیم، گوشه‌ای از نشیمن و یا اپن آشپزخانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد که نه تنها در مسیر رفت و آمد نیست، بلکه می‌توانیم همیشه تا پایان عید از دیدنش لذت ببریم». 

 

استفاده از ایده‌های شخصی در تغییر دکوراسیون

صفدریان با اشاره به نکته مهمی که در چیدمان منزل دارای اهمیت است، می‌گوید: «طبق تجربیاتی که تاکنون در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی داشتم، به این نتیجه رسیدم که خلاقیت در دکوراسیون می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. یک دکوراسیون فراتر از شیک یا مد روز بودن، باید فضایی برای زندگی کردن ما باشد و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با اینکه سلیقه و ایده‌های خودمان را به کار گیریم».

او ادامه می‌دهد: «سبک زندگی و نیاز‌های ما از خانه‌ای که درآن زندگی می‌کنیم قطعا با افراد و خانواده‌های دیگر متفاوت است، پس باید به دنبال آن چیزی باشیم که واقعا برای "ما" طراحی شده است». 

او در پایان تاکید می‌کند: «ما باید با رنگ‌ها آشنا شویم و جسارت استفاده از رنگ‌های شاد و سرزنده را در خانه‌های‌مان تمرین کنیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی