تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
گفتگوی امیر دبیری مهر با معاون انجمن موبدان زرتشتی

معنا شناسی نشانه‌های بهار و نوروز

در آستانه نوروز دکتر امیر دبیری مهر گفتگویی با دکتر مهربان پولادی پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران باستان و معاون انجمن موبدان زرتشتیان انجام داده است. این گفت‌وگو، کندوکاوی است در سنت‌ها و آیین‌های باستانی نوروز.

کد خبر: ۸۳۹۰۶
۱۶:۴۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
معنا شناسی نشانه‌های بهار و نوروز
دیدارنیوز ـ امیر دبیری مهر: در میان آیین‌های ملی ایرانیان هیچ مناسبتی مانند نوروز دیرپا و فراگیر و محبوب نیست. از چند روز مانده به نوروز همه ایرانیان در سراسر جهان بطور خودجوش خود را برای جشن نوروز مهیا می‌کنند. اما گذر زمان و سرعت زندگی مدرن باعث شده از میان صد‌ها سنت و آیین کوچک و بزرگ تنها برخی از آن‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها عمل می‌کنیم و چه بهتر که در میان دفتر قطور سنت‌های باستانی ایرانیان برگ‌های نوروز را دقیقتر بخوانیم و در پشت نشانه‌ها و نماد‌های نوروزی معانی و مفاهیم زیبا و انسانی را بخوانیم و بفهمیم و اینگونه نوروز برای ما با شکوه‌تر و زیباتر و فریبا‌تر خواهد شد. به همین منظور در آستانه نوروز با دکتر مهربان پولادی پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران باستان و معاون انجمن موبدان زرتشتیان گفتگو کردم که مشروح آن در ادامه تقدیم می‌شود.
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی