تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
گفتگوی اختصاصی دیدار

سهیل اسد زاده: حمید صفت با مشت و انگشتر پدرم را کتک زده بود

پرونده حمید صفت هنوز بلاتکلیف است؛ او چند روز پیش به دلیل پیگیری دوباره فرزندان پدر خوانده اش دوباره راهی زندان شد و حالا سهیل اسد زاده یاسمنی یکی از پسران هوشنگ اسد زاده در گفتگو با دیدار ابعاد دیگری از ماجرای مرداد سال ۹۶ را تعریف کرده است.

کد خبر: ۸۳۸۵۰
۰۶:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

سهیل اسد زاده؛ حمید صفت پدرم را نامهربانانه کتک زد

دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام : "بخشش، لازم نیست اعدامش کنید" و "بخشش لازم نیست، اعدامش کنید"؛ وضعیت کنونی "حمید صفت" بسیار به این دو عبارت نزدیک است، زیرا او هنوز نمی‌داند بخشیده می‌شود یا …، سهیل اسد زاده فرزند پدرخوانده حمید صفت که سال‌ها در آلمان زندگی کرده و به سختی فارسی صحبت می‌کند به دیدار می‌گوید: «ما فقط به دنبال روشن شدن حقایق هستیم و با پیگیری پرونده پدر خود می‌خواهیم به مردم بگوییم که چه اتفاقی افتاده است.»

او دلیل درگیری ۲۴ مرداد سال ۹۶ را طلاق پدرش و مادر حمید صفت می‌داند و می‌گوید: «اگر پدرم، مادر حمید صفت را طلاق می‌داد هم اقامت مادرش در آلمان از دست می‌رفت هم همه امکاناتی که در این چند سال پدرم در اختیار این خانواده قرار داده بود کنسل می‌شد و همه این دلایل دست به دست هم داد تا حمید صفت با پدرم درگیر شود.»

 

حمید صفت اقرار کرد...

در تحقیقاتی که انجام شد گفته بودند که درگیری بین حمید صفت و هوشنگ اسد زاده شدید نبوده که بخواهد منجر به فوت او شود؛ سهیل در پاسخ به این پرسش که چقدر مطمئنید که آن درگیری منجر به فوت پدرتان شده است، می‌افزاید: «خود حمید اقرار کرده بود و پدرم نیز ماجرا درگیری را برای دوستش تعریف کرده و گفته بود که حمید به او ضربات شدیدی زده است.»

پس از بررسی پرونده و برگزاری جلسات بازجویی و دادگاه، قاضی حکم به آزادی حمید صفت با قید وثیقه می‌دهد که همین امر سبب می‌شود که همگان تصور کنند که این خواننده رپ از اتهام قتل مبرا شده، اما با به جریان افتادن دوباره پرونده نشان داد که اینطور نبوده؛ سهیل این بخش ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: «مجرم بودن حمید از اول معلوم بود، ولی پزشکی قانونی این بود که تاثیر دارو‌های مصرفی را بیشتر از حد معمول اعلام کرد وهمین باعث آزادی حمید البته با قید وثیقه شد.»

سهیل یک خواهر و برادر دیگر هم دارد که آن‌ها هم متفق القول معتقدند که حمید در ماجرای فوت پدرشان مقصر صد در صد است، اما با این حال وقتی بحث بخشش یا قصاص مطرح شد، می‌گویند: «هیچ چیز قطعی نیست و ما صبر می‌کنیم تا حقیقت معلوم شود آن وقت تصمیم قطعی می‌گیریم.»


بیشتر بخوانید:خواننده «آزاد شدم خوشحالم ننه» دوباره در بند؛داستان پرونده «صفت»


حمید صفت همه امکانات رفاهی را داشت ...

پسر کوچک خانواده اسد زاده در ادامه این گفتگو با ابراز ناراحتی زیاد از اتفاقی که برای پدرش افتاده می‌گوید: «حمید و خواهرش سال‌ها در منزل پدر من زندگی کردند و حتی مادر حمید شرط ازدواجش رفت و آمد فرزندانش به منزل پدرم و حق طلاق هم از شروط ضمن عقد بود و پدرم تمام امکانات زندگی را در اختیار آن‌ها گذاشته بود و جر و بحث آن روز انقدر جدی نبوده که حمید با پدرم درگیر شود.»

سهیل به همراه برادرش برای ادامه تحصیل به آلمان می‌روند، زیرا مدرسه سفارت آلمان در ایران به آن‌ها دیپلم نداده بود از این رو آن‌ها بدون پدر به آلمان برمی گردند هر چند سهیل می‌گوید که از اول هم قرار نبود که ما در ایران بمانیم و این را قاطعانه می‌گویم که پدرم حق پدری را در حق حمید صفت تمام کرد، زیرا همه امکانات رفاهی را برای آن‌ها فراهم کرده بود.

از سهیل خواستم که بیشتر درباره روز درگیری توضیح دهد و اینکه سطح درگیری بین حمید صفت و پدرش تا چه اندازه بوده که او توضیح داد: «حمید با مشت و انگشترش ضربات محکمی به صورت و سینه پدرم زده بود که در عکس‌هایی که پیش از به کما رفتن پدرم از او گرفته شده این ضربات محسوس است. پدرم می‌خواست اموال را به نام یکی از دوستانش به نام آقای نجفی کند (نجفی یکی از دوستان قدیمی و مورد اعتماد پدرم بود)، ولی مدارک در صندوق امانات مادر حمید بود این ماجرا به اضافه ماجرای طلاق دادن (اگر پدرم مادر حمید را طلاق می‌داد ماجرای اقامت مادرش در آلمان هم ملغی می‌شد) دست به دست هم داد تا آن درگیری اتفاق بیافتد. بعد درگیری پدرم به یکی از دوستانش به اسم رحیمی زنگ می‌زند و به او ماجرا را می‌گوید و از او می‌خواهد که او را به بیمارستان ببرد.»

 

سهیل اسد زاده؛ حمید صفت پدرم را نامهربانانه کتک زد

مادر حمید صفت حق طلاق داشت ...

با سهیل درباره بخشش صحبت کردم و اینکه ممکن است بعد از معلوم شدن حقایق و قاتل بودن احتمالی حمید او را ببخشند؟ سهیل در دو جمله پاسخ این پرسش را اینگونه داد: «تا حقیقت را به همه مردم نگوییم و حقایق معلوم نشود تصمیمی نمی‌گیریم؛ در ضمن اسلام این حق را به ما داده هم ببخشیم و هم قصاص کنیم و این حرف خداست.»


سهیل صحبت‌های خود را اینگونه تمام می‌کند که حمید صفت و مادرش بخاطره اموال و طلاق پدرم را کشتند و کل صحبت هایشان در مورد بد بودن پدرم دروغ است، مادر حمید حق طلاق داشت اگر پدرم بد بود می‌توانست از او طلاق بگیرد.

حقیقت و گذشت...

داستان پرونده حمید صفت به شدت افکار عمومی را مشغول کرده است. مانند تمامی پرونده‌های مشابه از یک سو خانواده‌ای داغدار است و در دیگر سو تصور اعدام یک جوان آزار دهنده است . در این شرایط روشن شدن حقیقت یکی از مهم‌ترین ملزومات است هر چند شاید گذشت و شفقت در چنین مواردی حتی از حقیقت هم مهم‌تر و بالاتر باشد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
3
این عکس مرحوم با مادر سهیل و سمیرا بعد از طلاق در فرودگاه ایران گرفته شده تا اونجایی که میدونم طلاق بخاطر گرفتن اقامت المان برای مادر حمید صفت بود چون نام مادر سهیل در شناسنامه و اداره ازدواج المان ثبت بود.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
مادر حمید صفت سالها با تهدید و فریب ناپدری نذاشت موضوع طلاق انجام بشه و بعد از 25 اسفند 1399 هم پسر مقتول توسط دوست حمید صفت بخاطر امتناع از بخشش تهدید شد و همین باعث شد که اولیاء دم دیگه در جلسات دادگاه حضور نداشته باشن و استدلالشون اینه که اگر اتفاقی برای ما بیفته کسی نیست پرونده قتل ما رو پیگیری کنه وقتی پرونده قتل پدرمان با وجود مدارک غیر قابل انکار و پیگیری فرزندانش براحتی از مسیر عدالت خارج شد پرونده قتلی که اولیاء دم ان وراث طبقه دومی که همدست مادر حمید صفت هستند معلوم است چه می شود پس حفظ جان ما اولیاء دم برای ادامه پیگیری پرونده قتل پدرمان ضرورت دارد. فرزندان ناپدری حمید صفت گفتن تا زمانیکه پرونده قتل پدرمان بیطرفانه و عادلانه رسیدگی نشود ما پیگیر هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
قضات شعبه 10 کیفری رای قصاص میدن ولی رئیس شعبه اقای متین راسخ علیرغم اطلاع متهم بقتل از بیماری و پیری ناپدری به بهانه عدم تخصص متهم بقتل در امور پزشکی قتل ناپدری رو مصداق بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی نمیدونه !!!!! و شعبه 39 دیوان(51 جدید) با همون استناد رئیس شعبه 10 کیفری حکم قصاص رو نقض میکنه!!!!!! و شعبه 8 کیفری هم به استناد حرف متهم بقتل (ضربه یواش زدم و عدم اطلاع از بیماری قلبی ناپدری) حکم تبرئه صادر میکنه!!!!!!! و شعبه 51 دیوان ( 39 سابق) حکم تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه!!!!!
به استناد عکسای موبایلی ضرب و شتم ناپدری و نکات دیگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh و اسیبهای نوشته شده درگزارش جسد و ...... حمید صفت با علم و اگاهی از بیماری ناپدری! با ضربات شدید مشت ناپدری رو میزنه که مصداق بند ب و پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی میباشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
در رای شعبه 10 کیفری رئیس شعبه قتل عمد ندونسته ولی هر 2 مستشار قتل عمد دونستن و در رای شعبه 39 دیوان(51 جدید) مستشار شعبه قتل عمد دونسته ولی رئیس و معاون شعبه قتل عمد ندونستن و در رای شعبه 8 کیفری هر 3 قاضی قتل عمد ندونستن و در رای شعبه 51دیوان(39 سابق) همون اقای رئیس و معاون شعبه 39 دیوان قتل عمد ندونستن ولی نظر همون مستشار شعبه که قبلا قتل عمد دونسته در رای نیست و بنظر میاد که دیگه در اون شعبه نیست !!!!! و بجاش نظر دادیار دیوان عالی رو درخلاصه جریان پرونده مبنی بر نقص در تحقیقات نوشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
پدر و مادر ارمان و غزاله موجه و مسلط به زبان فارسی و ساکن ایران بالاخره بعد از 8 سال پدر و مادر غزاله تونستن عدالت رو در باره قتل دخترشون ببینن.
حمید صفت و نزدیکانش گنده لات در مقابل فرزندان مقتول نامسلط به زبان فارسی و مقیم خارج از کشور که مورد تهدید هم واقع شدن بعید میدونم بتونن جلوی پایمال شدن خون پدرشون رو بگیرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
جای ظالم و مظلوم عوض شده.
10 سال تو خونه ناپدری بخوری و بخوابی و کلیپ تبلیغی توسط پرشین پاپارازی ضبط کنی و اخر هم به بهانه دروغ دفاع از مادرت که حق طلاق داشت ناپدری رو بقتل برسونی!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
ناپدری ادم ساده و دلسوزی بود و خواندن و نوشتن فارسی هم بلد نبود چون در کودکی فرزند طلاق شد و ناچارا با پدرش مقیم المان شده بود و بعد از 30 سال برای اولین بار در سال 1367 به ایران امد و در سال 1384 با مادر حمید صفت اشنا و ازدواج کرد وحضور فرزندان مادر حمید رو سر سفره خودش با اغوش باز پذیرفت چون نمی خواست مثل خودش از اغوش مادر محروم بشن و اخر سر هم حمید صفت به بهانه دروغ دفاع از مادرش که حق طلاق هم داشت ناپدری رو بقتل رسوند!!!!!
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
سلام خانم نسرین نیکنام
بخشش بعد از معلوم شدن حقیقت موضوعیت پیدا میکنه .
ازحضرت علی ع بخشنده تر وجود نداره و حضرت قاتل خودش رو نبخشید چون بخشیدن همیشه درست نیست.
حمید صفت و مادرش ناپدری رو بخاطر طمع مال دنیا بقتل رسوندن بنده خدا ناپدری ادم ساده و دلسوزی بود و خواندن و نوشتن فارسی هم بلد نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
1
اولین نظریه پزشکی قانونی ایران علت فوت را خونریزی و اسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت اعلام نمود که با اعتراض وکیل حمید صفت کمیسیون 3 نفره علت فوت و خونریزی مغزی و اسیب نسج مغزی در اثر اصابت جسم سخت و عوارض ناشی از ان در زمینه مستعد جسمانی تعیین کرد که عوامل زمینه ای نظیر سن، مصرف داروهای ضد انعقادی، ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون به میزان 15 درصد در بروز مرگ تاثیر داشته اند با اعتراض وکیل حمید صفت! کمیسیون 5 نفره نوشته با توجه به معاینات انجام شده در بیمارستان فیروزگر اثار ظاهری ضرب و جرح در نواحی سر و صورت و گردن ملاحظه نشد پس 33 درصد علت خونریزی مغزی و فوت مربوط به ضربه و 67 درصد مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون میباشد که با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 7 نفره 50 درصد علت خونریزی مغزی و فوت رو مربوط به ضربه و 50 درصد رو مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون دانسته( و حمید صفت با قرار وثیقه در خرداد 1397 ازاد میشه) با اعتراض اولیاء دم! کمیسیون 9 نفره بدون درج درصد نوشته این نوع خونریزیها و اسیبهای مغزی بدلیل سن بالا و مصرف داروهای ضد انعقادی با ضربه خفیف و غیر کشنده می تواند حادث گردد!!!!!! و با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 11 نفره بدون درج درصد نوشته بیماریهای زمینه ای ناپدری می توانسته منجر به فوت شود!!!!!! و استرس ناشی از نزاع و مصرف داروی ضد انعقاد تشدید کننده روند فوت بوده اند.
پزشکی قانونی المان به استناد گزارش جسد پزشکی قانونی ایران و سی تی اسکن بیمارستان فیروزگر و گزارش ترخیص از بیمارستان برلین بعد از فنرگذاری عروق انسدادی و عکسهای موبایلی ضرب و شتم! نظریه اولی و دومی( 3 نفره) پزشکی قانونی ایران رو قابل قبول دانسته ولی نظریات دیگر را غیر مستدل و غیر علمی دانسته و در پایان نظریه 12 صفحه ای نوشته بدون ضربات شدید و پی در پی اسیبهای تشریح شده درگزارش جسد بروز نمیکرد.
درعکس موبایلی از ناپدری دربیمارستان فیروزگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh اثار ضرب و جرح کاملا مشهوده و بنا به گزارش پلیس 110 ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد نوشته شده خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
حقوقدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اگر در گزارش جسد فقط نوشته بود خونریزی روی نرم شامه و خونریزی معمولی زیر سخت شامه تاکید میکنم معمولی زیر سخت شامه و اثار ضرب و جرح هم نبود قطعا علت خونریزی و فوت! بیماری و مصرف داروی ضد انعقاد بود ولی حالا که خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه نوشته شده قطعا ضربه باعث خونریزی شده و مضافا اینکه کوفتگی بافت مغزی فقط با ضربه شدید حادث می شود چه برسد به کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغزی مندرج درگزارش جسد! و عکسای موبایلی اثار ضرب و شتم هم به تنهایی گواه شدت ضربات است و اقرار خود متهم بقتل و بیان خود ناپدری دلیل احراز زدن ضربات توسط حمید صفت می باشد و ​اسیبهای مندرج درگزارش جسد گواه صحت اظهارات ناپدری به پلیس قبل از به کماء رفتن میباشد با این مشخصه! ضربه به سینه ناپدری باعث پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب شده و ضربه به سر باعث خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ شده.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی