تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
از ممنوعیت انجام پروژه‌های عمرانی تا ایجاد استراحتگاه‌های موقت در جاده‌ها

بررسی تمهیدات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ در شورای عالی ترافیک کشور

یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور با دو دستور کار بررسی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر خوی و بررسی تمهیدات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ امروز در وزارت کشور برگزار شد.

کد خبر: ۸۳۷۱۹
۱۶:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

 سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ در این جلسه که به ریاست معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، پس از ارائه گزارش سرهنگ سلیمی رئیس ترافیک شهری پلیس راهور و بحث و بررسی در خصوص تمهیدات لازم برای سفر‌های نوروزی، محمدیان یزدی دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی آن و همچنین تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی قرارگاه ستاد ملی کرونا تصریح کرد: برخی از سفر‌ها با توجه به رنگ‌های مربوطه شهر‌ها اعم از قرمز و نارنجی و زرد و آبی تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که سفر‌های بین شهری مجاز اعلام گردد به کلیه شورا‌های هماهنگی ترافیک استان‌ها و شهرداری‌های مربوطه تکالیف لازم ابلاغ خواهد گردید.

محمدیان یزدی تاکید کرد: بر این اساس انجام هر نوع عملیات عمرانی در سطح شبکه معابر حد فاصل زمان سفر‌های نوروزی که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین می‌باشد؛ ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: لزوم تعمیر و بروزرسانی سامانه‌های نظارتی و ثبت تخلف برای مدیریت ترافیک و اعمال قانون به کلیه شهرداری‌ها اعلام گردید و انجام اقدامات کم هزینه و زودبازده برای رفع نقاط حادثه خیر در مبادی ورودی شهر‌ها و سطح شبکه معابر شهری مانند آشکار سازی و یا تقویت روشنایی این مکان‌ها در شب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

محمدیان یزدی تصریح کرد: ایجاد توقفگاه و استراحتگاه‌های موقت در طول مسیر‌های طولانی در اطراف محدوده شهر‌ها با همکاری ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و تاکید مضاعف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر‌های گردشگرپذیر مطرح گردیده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصریح کرد: همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف به انجام تکالیف لازم اعم از تشدید نظارت و کنترل بهداشتی در سیستم حمل ونقل عمومی، هواپیما، قطار و اتوبوس جهت فعالیت و ارائه خدمات در ایام نوروز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالین حمل و نقل عمومی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردید.

وی در ادامه همکاری مستمر و موثر با ستاد‌های استانی و شهرستانی با هدف نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های مربوطه در شهر‌های زرد و آبی، برنامه ریزی جهت انجام اقدامات ضد عفونی مستمر اماکن خدمات عمومی در سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، نصب پلاکارد‌های آموزشی در سطح شهر و اماکن عمومی، استفاده از بیلبورد‌ها و فضا‌های تبلیغی در اختیار به منظور آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم با هماهنگی ستاد‌های استانی و گشت‌های کنترل بهداشی جهت پایش و نظارت بر اجرای دستورالعمل سفر‌های نوروزی به صورت برنامه ریزی شده و به صورت روزنامه را از وظایف شهرداری‌های کشور عنوان کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و رئیس شورای اسلامی و مدیران شهرداری خوی نیز حضور داشتند، طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر خوی به تصویب اعضای شورای عالی رسید.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور در این خصوص نیز گفت: در این طرح برای افق کوتاه مدت سال۱۴۰۰، میان مدت ۱۴۰۵ و در افق بلند مدت ۱۴۱۰ تصمیماتی برای حمل و نقل شهر خوی اتخاذ گردید.

وی همچنین از تعیین تکلیف وضعیت شبکه اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارکینگ‌ها و توسعه شبکه معابر و احداث تقاطعات غیرهمسطح در افق‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس مصوب شد دو مسیر ویژه اتوبوسرانی به صورت شمالی - جنوبی و شرقی - غربی برای شهر خوی و شهرک ولیعصر که در قسمت جنوبی شهر خوی قرار دارد ایجاد شود.

 همچنین اجرای پیاده راه در هسته مرکزی شهر در محدوده خیابان طالقانی و شریعتی و خیابان انقلاب از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی