تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تلفات پرندگان مهاجر به ۲۰هزار قطعه رسید

تنش تالاب میانکاله سی و چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت و بر اساس اطلاعیه صادر شده، تاکنون، ۲۰ هزار و ۴۹۲ از پرندگان مهاجر، در این تالاب تلف شدند.

کد خبر: ۸۳۲۲۶
۱۰:۲۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

تلفات پرندگان مهاجر به ۲۰هزار قطعه رسید

 

دیدارنیوز ـ تنش تالاب میانکاله سی و چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت و بر اساس اطلاعیه صادر شده، تاکنون، ۲۰ هزار و ۴۹۲ از پرندگان مهاجر، در این تالاب تلف شدند.
 
 
بر اساس اطلاعیه اداره‌کل محیط زیست مازندران، با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی در روز سه شنبه دوازدهم اسفند ماه ۹۹ نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام شد.
 
 
در این عملیات، ۱۰۶۶ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کشیم تلف شده از سطح خلیج و ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.
 
 
بر این اساس و با احتساب تلفات ۳۳ روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به ۲۰ هزار و ۴۹۲ قطعه رسیده است.
 
 
قابل ذکر است، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده توسط چندین گروه با استفاده از قایق، تراکتور و همچنین بصورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی داخل تالاب و خلیج انجام شد.
 
 
 بر اساس اطلاعیه ۱۲۱۲۹۹سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با رخداد تلفات پرندگان حیات وحش تالاب میانکاله و پس از سیر مطالعات گسترده در ۱۲ فرمت مشخص و آلگوریتم آزمایشگاهی در محور‌های ۶ گانه بیماری‌های فرامرزی بر اساس تست‌های پیشرفته مولکولی، بیماری‌های باکتریایی با کشت در محیط‌های اختصاصی، مسمومیت‌های ناشی از سموم ارگانوفسفره، مسمومیت‌های ناشی از سموم ارگانوکلره، فلزات سنگین و بیوتوکسن و مطالعات میدانی عملیاتی انجام گرفته بر روی جمعیت حیات وحش دامی منطقه از جمله گراز (خوک وحشی)، عامل اصلی رخداد مرگ و میر بالای پرندگان تالاب میانکاله، سم بیوتوکسین حساس به حرارت (بوتولیسم) بوده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی