تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیس انجمن جراحان پلاستیک عنوان کرد:

افزایش کلینیک‌های غیرمجاز زیبایی در کشور

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، با اشاه به افزایش کلینیک‌های غیرمجاز زیبایی، خواستار ورود نهاد‌های نظارتی در برخورد با این قبیل از کلینیک‌ها شد.

کد خبر: ۸۲۹۷۴
۱۵:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

افزایش کلینیک‌های غیرمجاز زیبایی در کشور

 

دیدارنیوز ـ به نقل از رادیو گفتگو، احمد باطنی، با انتقاد از فعالیت کلینیک‌های پزشکی غیرمجاز به ویژه در حوزه جراحی‌های زیبایی، اظهار کرد: این موضوع به شکل افسارگسیخته‌ای در حال افزایش است و نهاد‌های نظارتی هم آنگونه که باید جلوی این کار را نمی‌گیرند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با بیان اینکه اقبال افراد به مداخلات زیبایی تنها مختص ایرانیان نیست و در همه دنیا وجود دارد، گفت: گردش مالی زیاد این کار باعث ورود افراد غیرحرفه‌ای به این حوزه شده است.

وی نظارت بر تبلیغات را راهکار مؤثر برای جلوگیری از افزایش این پدیده مطرح کرد و افزود: ما ۵ هزار و ۶۰۰ صفحه اینستاگرامی در مورد جراحی زیبایی به زبان فارسی داریم در حالی که کل جراحان پلاستیک کشور ۳۰۰ نفر هستند و غالب این صفحات مجازی هم متعلق به پزشکان نیست.

باطنی، افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه را ضروری دانست و گفت: بسیاری از تبلیغات و ادعا‌هایی که در فضای مجازی می‌شود عملاً در جراحی پلاستیک و زیبایی امکانپذیر نیست، اما متأسفانه تعداد زیادی از بیماران فریب این تبلیغات را می‌خورند.

وی ضمن اشاره به خلأ‌های قانونی در این حوزه بر لزوم تغییر و اصلاح قوانین نیز تأکید کرد و افزود: کسی که در حوزه جراحی زیبایی مداخله می‌کند از روی نیاز مالی نیست و غالب کلینیک‌ها هم وضعیت مالی مناسبی دارند.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تصریح کرد: بسیاری از شهروندان به افراد غیرپزشک در حوزه زیبایی مراجعه می‌کنند و دچار آسیب می‌شوند.

باطنی با بیان اینکه اسامی جراحان مجاز زیبایی در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ثبت شده افزود: افراد می‌توانند به این سایت مراجعه و جراحان مجاز را جستجو کنند و اگر اسم آن فرد جراح در لیست بود به کلینیک مراجعه نمایند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی