تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی: بدهی کره‌جنوبی، طبق فهرست اقلام درخواستی ایران پرداخت می‌شود

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی گفت: تهران فهرست اقلام مورد نیاز از جمله دارو، مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات را به سئول اعلام کرده است، که بر اساس آن، بخشی از بدهی این کشور به ایران پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۸۲۹۶۷
۱۴:۵۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی:بدهی کره‌جنوبی، طبق فهرست اقلام درخواستی ایران پرداخت می‌شود

 

دیدارنیوز ـ حسین تنهایی درخصوص میزان بدهی کره جنوبی به ایران اظهار داشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی کل بدهی این کشور به ایران هفت میلیارد دلار است و اسناد دیگری که نشان دهنده بیشتر بودن این مبلغ باشد، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کالا‌های مختلفی از جمله مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات مورد مذاکره قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این کشور بدون نیاز به انجام مذاکرات با آمریکا می‌تواند کالا‌های غیرتحریمی را مورد مبادله قرار بدهد که شامل مواد غذایی و اقلام دارویی می‌شود.

تنهایی خاطر نشان کرد: پیش از این بار‌ها قول‌هایی از سوی کره مبنی بر پرداخت بدهی به ایران به صورت نقدی یا کالایی داده شده، اما تاکنون اجرایی نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی درخصوص اقلام دارویی مورد مذاکره در قبال بدهی این کشور، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور لیست دارو‌های درخواستی خود که شامل واکسن کرونا نیز می‌شود را اعلام کرده است تا بر اساس آن بدهی کره جنوبی به کشور پرداخت شود.

به گفته وی، کالا‌های مورد رایزنی ایران در ازای بدهی کره جنوبی مربوط به اقلامی است که کشور به آن نیاز دارد و کالا‌های غیر درخواستی دریافت نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، در روز‌های گذشته ادعا‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه بدهی کره جنوبی با دریافت کالا‌هایی تسویه می‌شود که ایران به آن نیازی ندارد یا از درجه‌های کیفی پایین برخوردار هستند.

همچنین ادعا شده بود که بدهی کره جنوبی برخلاف اعلام بانک مرکزی بیش از هفت میلیارد است.

از سال ۲۰۱۸ هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است.

در روز‌های گذشته نیز «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی ایران از آغاز پرداخت بدهی کره جنوبی با یک میلیارد دلار خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران هفته گذشته در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در زمینه نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.
 
منبع: ایرنا
برچسب ها: کره جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی